منتديات إنما المؤمنون إخوة (2024 - 2010) The Believers Are Brothers

(إسلامي.. ثقافي.. اجتماعي.. إعلامي.. علمي.. تاريخي.. دعوي.. تربوي.. طبي.. رياضي.. أدبي..)
 
الرئيسيةالأحداثأحدث الصورالتسجيل
(وما من كاتب إلا سيبلى ** ويبقى الدهر ما كتبت يداه) (فلا تكتب بكفك غير شيء ** يسرك في القيامة أن تراه)

soon after IZHAR UL-HAQ (Truth Revealed) By: Rahmatullah Kairanvi
قال الفيلسوف توماس كارليل في كتابه الأبطال عن رسول الله -صلى الله عليه وسلم-: "لقد أصبح من أكبر العار على أي فرد مُتمدين من أبناء هذا العصر؛ أن يُصْغِي إلى ما يظن من أنَّ دِينَ الإسلام كَذِبٌ، وأنَّ مُحَمَّداً -صلى الله عليه وسلم- خَدَّاعٌ مُزُوِّرٌ، وآنَ لنا أنْ نُحارب ما يُشَاعُ من مثل هذه الأقوال السَّخيفة المُخْجِلَةِ؛ فإنَّ الرِّسَالة التي أدَّاهَا ذلك الرَّسُولُ ما زالت السِّراج المُنير مُدَّةَ اثني عشر قرناً، لنحو مائتي مليون من الناس أمثالنا، خلقهم اللهُ الذي خلقنا، (وقت كتابة الفيلسوف توماس كارليل لهذا الكتاب)، إقرأ بقية كتاب الفيلسوف توماس كارليل عن سيدنا محمد -صلى الله عليه وسلم-، على هذا الرابط: محمد بن عبد الله -صلى الله عليه وسلم-.

يقول المستشرق الإسباني جان ليك في كتاب (العرب): "لا يمكن أن توصف حياة محمد بأحسن مما وصفها الله بقوله: (وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِين) فكان محمدٌ رحمة حقيقية، وإني أصلي عليه بلهفة وشوق".
فَضَّلَ اللهُ مِصْرَ على سائر البُلدان، كما فَضَّلَ بعض الناس على بعض والأيام والليالي بعضها على بعض، والفضلُ على ضربين: في دِينٍ أو دُنْيَا، أو فيهما جميعاً، وقد فَضَّلَ اللهُ مِصْرَ وشَهِدَ لها في كتابهِ بالكَرَمِ وعِظَم المَنزلة وذَكَرَهَا باسمها وخَصَّهَا دُونَ غيرها، وكَرَّرَ ذِكْرَهَا، وأبَانَ فضلها في آياتٍ تُتْلَى من القرآن العظيم.
(وما من كاتب إلا سيبلى ** ويبقى الدهر ما كتبت يداه) (فلا تكتب بكفك غير شيء ** يسرك في القيامة أن تراه)

المهندس حسن فتحي فيلسوف العمارة ومهندس الفقراء: هو معماري مصري بارز، من مواليد مدينة الأسكندرية، وتخرَّجَ من المُهندس خانة بجامعة فؤاد الأول، اشْتُهِرَ بطرازهِ المعماري الفريد الذي استمَدَّ مَصَادِرَهُ مِنَ العِمَارَةِ الريفية النوبية المَبنية بالطوب اللبن، ومن البيوت والقصور بالقاهرة القديمة في العصرين المملوكي والعُثماني.
رُبَّ ضَارَّةٍ نَافِعَةٍ.. فوائدُ فيروس كورونا غير المتوقعة للبشرية أنَّه لم يكن يَخطرُ على بال أحَدِنَا منذ أن ظهر وباء فيروس كورونا المُستجد، أنْ يكونَ لهذه الجائحة فوائدُ وإيجابيات ملموسة أفادَت كوكب الأرض.. فكيف حدث ذلك؟!...
تخليص الإبريز في تلخيص باريز: هو الكتاب الذي ألّفَهُ الشيخ "رفاعة رافع الطهطاوي" رائد التنوير في العصر الحديث كما يُلَقَّب، ويُمَثِّلُ هذا الكتاب علامة بارزة من علامات التاريخ الثقافي المصري والعربي الحديث.
الشيخ علي الجرجاوي (رحمه الله) قَامَ برحلةٍ إلى اليابان العام 1906م لحُضُورِ مؤتمر الأديان بطوكيو، الذي دعا إليه الإمبراطور الياباني عُلَمَاءَ الأديان لعرض عقائد دينهم على الشعب الياباني، وقد أنفق على رحلته الشَّاقَّةِ من مَالِهِ الخاص، وكان رُكُوبُ البحر وسيلته؛ مِمَّا أتَاحَ لَهُ مُشَاهَدَةَ العَدِيدِ مِنَ المُدُنِ السَّاحِلِيَّةِ في أنحاء العالم، ويُعَدُّ أوَّلَ دَاعِيَةٍ للإسلام في بلاد اليابان في العصر الحديث.


 

 The Conservation of Basic

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
أحمد محمد لبن Ahmad.M.Lbn
مؤسس ومدير المنتدى
أحمد محمد لبن Ahmad.M.Lbn


عدد المساهمات : 49190
العمر : 72

The Conservation of Basic  Empty
مُساهمةموضوع: The Conservation of Basic    The Conservation of Basic  Emptyالإثنين 28 أغسطس - 0:05

The Conservation of Basic  Images?q=tbn:ANd9GcTg5O5thbEOzY6MAen1a0DQR0hBSQpa1_4sYSOlptvfpafZr-M0
The Conservation of Basic
Natural Elements -
Plants and Animals (2)
=================
The Prophet Muhammad was sent by God as:
“…a mercy to all beings.” (Quran 21:107)

He has shown us through his commandments and teachings, how to tend and care for these creatures. 

He said:
“The merciful are shown mercy by the All-Merciful. Show mercy to those on earth, and He Who is above the heavens will show mercy unto you.” (Abu Dawud, Al-Tirmidhi)

He commanded mankind to provide for the needs of any animals under their care, and he warned that a person who causes an animal to die of starvation or thirst is punished by God in the fire of hell. 

Furthermore, he directed human beings to provide for needy animals in general, telling of a person whose sins God pardoned for the act of giving water to a dog in desperate thirst. 

Then, when the people asked:
“O Messenger of God, is there a reward in doing good to these animals?”Al
He said:“There is a reward in doing good to every living thing.” (Saheeh Al-Bukhari, Saheeh Muslim)

Hunting and fishing for food is permitted in Islam; however, the Prophet cursed anyone who uses a living creature as a target, taking a life for mere sport. Likewise he forbade that one prolong an animal’s slaughter.   

He declared,
“God has prescribed the doing of good toward every thing:  so, when you kill, kill with goodness and when you slaughter, slaughter with goodness. Let each one of you sharpen his blade and let him give ease to the animal he is slaughtering.” 

The Prophet Muhammad forbade that a fire be lit upon an anthill, and related that an ant once stung one of the prophets, who then ordered that the whole colony of ants be burned.

God revealed to him in rebuke:
“Because an ant stung you, you have destroyed a whole nation that celebrates God’s glory.” (Saheeh Al-Bukhari, Saheeh Muslim)

He once ordered a man who had taken the nestlings of a bird from their nest to return them whence he got them, to their mother which was trying to protect them.” 

He forbade that one needlessly and wrongfully cut down any tree which provides valuable shelter to humans or animals in the desert,    and the aim of this prohibition may be understood as prevention of the destruction of valuable habitat for God’ s creatures.

On the basis of the Prophetic commands and prohibitions, Muslim legal scholars have ruled that God’s creatures possess inviolability (hurmah) which pertains even in war. The Prophet of God forbade the killing of bees and any captured livestock, for killing them is a form of corruption included in what God has prohibited in His saying,

“And when he turns away, he hastens through the land to cause corruption therein and to destroy the crops and cattle: And God loves not corruption.” (Quran 2:205)

“And they are animals possessing inviolability just as do women and children.” 
It is a distinctive characteristic of Islamic law that all animals have certain legal rights, enforceable by the courts and by the office of the hisbah.

Muslim jurists have written:
“The rights of livestock and animals with regard to their treatment by man: These are that he spend on them the provision that their kinds require, even if they have aged or sickened such that no benefit comes from them; that he not burden them beyond what they can bear; that he not put them together with anything by which they would be injured, whether of their own kind or other species, and whether by breaking their bones or butting or wounding; that he slaughter them with kindness if he slaughters them, and neither flay their skins nor break their bones until their bodies have become cold and their lives have passed away; that he not slaughter their young within their sight; that he set them apart individually; that he make comfortable their resting places and watering places; that he put their males and females together during their mating seasons; that he not discard those which he takes in hunting; and neither shoot them with anything that breaks their bones nor bring about their destruction by any means that renders their meat unlawful to eat.” 

Islam looks upon these created beings, both animals and plants, in two ways:
1.    As living beings in their own right, glorifying God and attesting to His power and wisdom;

2.    As creatures subjected in the service of man and other created beings, fulfilling vital roles in the development of this world.

Hence the binding obligation to conserve and develop them, both for their own sake and for their value as unique and irreplaceable living resources for the benefit of one another and of mankind.


The Conservation of Basic  2013_110
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://almomenoon1.0wn0.com/
 
The Conservation of Basic
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» Conservation of Basic Natural Resources
» The Conservation of Basic Natural Elements -
» The Conservation of Basic Natural Elements - Water
» Islam and basic needs
» Islam and basic needs

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتديات إنما المؤمنون إخوة (2024 - 2010) The Believers Are Brothers :: (English) :: The Islamic Religion :: Environmental Protection in Islam-
انتقل الى: