أحمد محمد لبن Ahmad.M.Lbn مؤسس ومدير المنتدى
| موضوع: Nûh الخميس 30 مارس 2017, 2:17 am | |
| Nûh Ylistys Jumalalle, maailmojen Valtiaalle, [71:1] Totisesti Me lähetimme Nooan oman kansansa eteen sanoen: »Varoita kansaasi, ennenkuin tuskallinen rangaistus sen yllättää!» [71:2] Hän julisti: »Kansa, totisesti olen julkinen varoittajasi. [71:3] Palvelkaa Jumalaa, tarkoin täyttäen velvollisuutenne Häntä kohtaan, ja olkaa kuuliaisia minulle, [71:4] niin Hän antaa teille syntinne anteeksi ja myöntää teille armonaikaa. Mutta totisesti, kun Jumalan määräaika täyttyy, ei sitä voida pitkittää. Kunpa sen uskoisitte!» [71:5] Hän sanoi: »Herra, katso, olen vedonnut kansaani päivin ja öin, [71:6] mutta saarnani on heissä vain lisännyt vastahakoisuutta. [71:7] Ja katso, vaikka kuinka usein olisin heitä kutsunut, jotta Sinä voisit antaa heille anteeksi, tukkivat he sormin korvansa ja kietoutuvat vaatteisiinsa torjuen kaiken itsepintaisesti ja paisuen ylpeydessään. [71:8] Silloin totisesti saarnasin heille äänekkäästi [71:9] huusin kaikkien kuullen, haastoinpa heille myös kahden kesken [71:10] sanoen: 'Pyytäkää Herraltanne anteeksiantoa - Hän on totisesti armahtavainen - [71:11] Hän lähettää päällenne pilvet ja runsaan sateen, [71:12] enentää teille rikkautta ja lapsia sekä luo teitä varten paratiisin virtoineen. [71:13] Miksi ette pyydä armolahjoja Jumalalta? [71:14] Totisesti, Hänhän on luonut teidät eri vaiheiden kautta. [71:15] Ettekö näe, kuinka Jumala on luonut seitsemän taivasta toinen toisensa yläpuolelle? [71:16] Hän on myös asettanut niille kuun valoksi ja auringon lampuksi. [71:17] Jumala on kasvattanut teidät maasta, [71:18] Hän käskee teidän myöskin palata siihen ja antaa teille ylösnousemuksen. [71:19] Teitä varten Jumala on levittänyt maan ääret [71:20] vaeltaaksenne sen avarilla teillä.'» [71:21] Nooa sanoi: »Herra, totisesti he ovat olleet minua kohtaan uppiniskaisia ja pitäneet niitä esikuvinaan, joiden rikkaus ja lapset vain lisäävät heidän turmelustaan. [71:22] He ovat punoneet monia juonia [71:23] ja sanovat: 'Älkää suinkaan hylätkö jumalianne, Waddia ja Suwaa, Jaguutia, Jaukia ja Nasria!' [71:24] Näin he ovat totisesti johtaneet monia harhaan, ja villitys käy yhä suuremmaksi jumalattomien keskuudessa.» [71:25] Heidät hukutettiin vääryyksiensä tähden, ja heidän oli käytävä tuleen, eikä heillä ollut muita auttajia kuin Jumala. [71:26] Ja Nooa sanoi: »Herra, älä jätä maan päälle ainoatakaan jumalatonta asumaan! [71:27] Totisesti, jos säästät heistä ketään, he johtavat palvelijasi harhaan ja siittävät irstaita ja epäuskoisia jälkeläisiä. [71:28] Herra, anna anteeksi minulle ja vanhemmilleni; niin myös jokaiselle, joka uskossa astuu talooni, sekä kaikille uskoville, miehille ja naisille! Mutta jumalattomille tuota turmio!» |
|