|
| Al-Hijr | |
| | كاتب الموضوع | رسالة |
---|
أحمد محمد لبن Ahmad.M.Lbn مؤسس ومدير المنتدى
| موضوع: Al-Hijr الأربعاء 29 مارس 2017, 3:57 am | |
| Al-Hijr Ylistys Jumalalle, maailmojen Valtiaalle, [15:1] Aliif, Laam, Raa. Nämä ovat kirjan ja selvän Koraanin säkeistöjä. [15:2] On tuleva aika, jolloin epäuskoon antautuneet toivoisivat olevansa muslimeja. [15:3] Anna heidän syödä ja nauttia aikansa, ja johtakoon heidän toiveensa heidät harhaan. Mutta tulevaisuudessa he kyllä sen älyävät. [15:4] Emme ole hävittänyt ainoatakaan kaupunkia ilmoittamatta sille sen määräaikaa. [15:5] Ei yksikään kansa voi kiirehtiä aikansa täyttymistä eikä sitä viivyttää. [15:6] Ja he sanovat: »Voi sinua, jolle kehoitus on ylhäältä lähetetty, sinä olet selvästi houkkio. [15:7] Miksi et tuo luoksemme enkeleitä, jos kerran puhut täyttä totta?» [15:8] Emme Me lähetä maan päälle enkeleitä muuten kuin totuutta pystyttämään, mutta kun tämä tapahtuu, he eivät saa enää armoa. [15:9] Totisesti, Me itse lähetämme maan päälle kehoituksen, ja Me myös seisomme sen tukena. [15:10] Ja totisesti, jo ennen sinua Me lähetimme sananjulistajia muinaisten heimojen luokse. [15:11] Mutta ainoatakaan lähettilästä ei saapunut heidän luoksensa, jota he eivät olisi pilkanneet. [15:12] Näin me annamme tämän (pilkkaamisen) juurtua syntisten sydämiin. [15:13] He eivät usko Koraaniin, ja kuitenkin heillä on tiedossa edeltäjiensä kohtalo. [15:14] Ja jos Me avaisimme oven taivaaseen ja he kiipeäisivät sinne, [15:15] niin he varmasti sanoisivat: »Silmämme ovat vain huienneet, tai pikemminkin me olemme lumouksen vallassa.» [15:16] Totisesti, Me olemme muodostanut tähtikuvioita taivaalle ja tehnyt sen kauniiksi katselijoille. [15:17] Ja Me sitä vartioimme jokaista karkoitettua pahaahenkeä vastaan. [15:18] Mutta joka haluaa kuunnella (sanaa) salakähmäisesti, sitä seuraa tulinen liekki. [15:19] Me olemme tehnyt maan avaraksi ja sijoittanut vuoret sen päälle, ja Me annamme kaikkea siinä kasvaa sopivan määrän. [15:20] Ja maasta Me olemme hankkinut ravinnon teille, kuten niillekin, joita te ette ruoki. [15:21] Ei ole olemassa mitään, jota ei Meidän luonamme olisi valtavissa varastoissa, mutta Me lähetämme sitä maan päälle vain tietyin mitoin. [15:22] Me annamme myös hedelmällisten tuulien puhaltaa ja lähetämme sadetta taivaasta maan päälle. Sitten annamme teidän juoda sitä, mutta sen varastot eivät ole hallussanne. [15:23] Ja totisesti, Me itse annamme elämän ja Me annamme kuoleman, ja Me itse olemme kaiken perilliset. [15:24] Me tunnemme tarkoin ne teistä, jotka kulkevat etumaisina, ja me tunnemme myös ne, jotka jäävät loppupäähän. [15:25] Totisesti, Herrasi on vielä kokoava heidät yhteen. Hän on viisas, tietävä. [15:26] Totisesti, Me olemme luonut ihmisen valajan savesta, mustasta, haisevasta liejusta. [15:27] Ja dzinnin me loimme jo aikaisemmin palavasta tulesta. [15:28] Muistakaa, mitä Jumala sanoi enkeleille: »Totisesti, aion luoda ihmisolennon valajan savesta, mustasta, haisevasta liejusta. [15:29] Ja kun olen saattanut hänen muotonsa täydelliseksi ja puhaltanut häneen Henkeni, kumartukaa maahan hänen edessään.» [15:30] Niin kaikki enkelit yhdessä kumartuivat. [15:31] Mutta saatana ei tehnyt näin. Hän ei yhtynyt kumartajiin. [15:32] Jumala lausui: »Oi saatana. Mistä syystä et yhdy niihin, jotka kumartavat?» [15:33] Hän vastasi: »Ei ole soveliasta minun kumartaa ihmisolentoa, jonka Sinä olet luonut valajan savesta, mustasta, haisevasta liejusta.» [15:34] Jumala sanoi: »Lähde siis täältä, sillä sinä olet totisesti harhaantunut. [15:35] Ole totisesti kirottu tuomion päivään saakka.» [15:36] Hän sanoi: »Herra, anna minlle aikaa siihen päivään asti, jolloin heidät herätetään kuolleista.» [15:37] Jumala vastasi: »Saat kuulua niihin, joille suodaan aikaa [15:38] määräpäivään saakka.» [15:39] Hän sanoi: »Herra, koska olet aiheuttanut lankeemukseni, aion kaunistaa tekoni ihmisille maan päällä ja saattaa heidät kaikki lankeamaan [15:40] paitsi Sinun vilpittömiä palvelijoitasi.» [15:41] Jumala vastasi: »Se on suorin tie luokseni. [15:42] Totisesti, palvelijoihini sinulla ei ole mitään valtaa, lukuunottamatta sellaisia, jotka oikealta tieltä harhaantuneina seuraavat sinua. [15:43] Helvetti on totisesti määrätty heidän kaikkien olinpaikakseen. [15:44] Sinne johtaa seitsemän ovea, ja jokaisesta ovesta käy sisään osa heistä.» [15:45] Totisesti, ne jotka hartautta harjoittavat, saavat asua puutarhoissa ja lähteiden luona. [15:46] »Käykää sisään rauhassa ja turvallisina!» [15:47] Me poistamme heidän rinnastaan kaiken vihan, ja veljellisesti, toisiinsa kääntyneinä, he istuvat valtaistuimilla. [15:48] Mitään rasituksia heidän ei siellä tarvitse kestää, eikä heitä sieltä pois ajeta. [15:49] Ilmoita palvelijoilleni, että Minä olen totisesti kaiken anteeksiantava, kaikkein armollisin. [15:50] Ja ilmoita myös, että Minun tuomioni on tuskallisin tuomio. |
| | | أحمد محمد لبن Ahmad.M.Lbn مؤسس ومدير المنتدى
| موضوع: رد: Al-Hijr الأربعاء 29 مارس 2017, 3:58 am | |
| [15:51] Ja kerro heille Aabrahamin vieraista, [15:52] jotka astuessaan hänen luokseen sanoivat: »Rauha», ja hän vastasi: »Totisesti, minä pelkään teitä.» [15:53] He lausuivat: »Alä pelkää, me tuomme sinulle iloisen ennustuksen viisaasta pojasta.» [15:54] Hän sanoi: »Tuotteko minulle ennustuksen siitä huolimatta, että vanhuus on minut jo saavuttanut? Mistä aiotte minulle ilosanoman kertoa?» [15:55] He vastasivat: »Tuomme sinulle toden sanoman; älä siis kuulu niihin, jotka joutuvat epätoivoon.» [15:56] Hän sanoi: »Kuka muu epäilisi Jumalan armoa kuin kadotetut?» [15:57] Hän lausui edelleen: »Mikä on siis asianne, lähettiläät?» [15:58] He vastasivat: »Meidät on lähetetty syntisten ihmisten luo [15:59] lukuunottamatta Lootin perhettä, josta me totisesti pelastamme kaikki toiset [15:60] paitsi hänen vaimoansa; olemme päättäneet, että hän totisesti on kuuluva niiden joukkoon, jotka jäävät tielle.» [15:61] Kun siis samat lähettiläät saapuivat Lootin perheen luo, [15:62] niin hän sanoi: »Olette varmasti vieraita ihmisiä täällä.» [15:63] He vastasivat: »Olemme tulleet luoksesi sen johdosta, mistä kansasi on kiistellyt. [15:64] Olemme tuoneet sinulle totuuden ja puhumme varmasti totta. [15:65] Sentähden lähde pois perheesi kanssa, kun on vielä osa yöstä jäljellä, ja kulje itse heidän jäljessään äläkä salli kenenkään katsoa taakseen, vaan kulje sinne, mihin teidät on määrätty. [15:66] Ja me ilmoitimme hänelle ratkaisumme tässä asiassa: »Viimeinenkin tämän kansan jäsen,on tuhottu, ennenkuin he aamulla nousevat.» [15:67] Ja kaupungin asukkaat saapuivat riemuiten hänen luokseen. [15:68] Hän lausui: »Totisesti, nämä ovat vieraitani, älkää siis häpäiskö minua. [15:69] Pelätkää Jumalaa älkääkä tuottako minulle häpeää. [15:70] He sanoivat: »Emmekö ole kieltäneet sinua vastaanottamasta vieraita ihmisiä?» [15:71] Hän sanoi: »Tässä ovat tyttäreni, mikäli aiotte jotakin tehdä.» [15:72] Elämäsi kautta, oi Muhammed, totisesti he olivat päihtyneet sokeasta himostaan. [15:73] Mutta aamun koitteessa heidät yllätti kauhistuttava pauhina. [15:74] Ja me käänsimme kaupungin ylösalaisin ja annoimme tulisten kivien sataa heidän päällensä. [15:75] Totisesti, tämä on selvä merkki niille, jotka ottavat niistä vaarin. [15:76] Ja tuo kaupunki sijaitsee tien varrella, joka yhä on olemassa. [15:77] Totisesti, tässä on merkki uskovaisille. [15:78] Myös metsän asukkaat olivat sangen väärämielisiä ihmisiä. [15:79] Senvuoksi Me annoimme heidän maistaa rangaistusta, ja totisesti, nämä molemmat kaupungit sijaitsevat yleisen tien varrella. [15:80] Totisesti, kalliolla asuvat väittivät lähettiläitä valehtelijoiksi. [15:81] Ja Me annoimme heille tunnusmerkkejämme, mutta he kääntyivät niistä pois. [15:82] Heillä oli tapana hakata talonsa vuoriin ollakseen turvassa. [15:83] Mutta kauhistuttava pauhina yllätti heidät aamulla. [15:84] Ja se, mitä he olivat tehneet, ei heitä auttanut. [15:85] Totuudessa Me olemme luonut taivaat ja maan ja mitä niiden välillä on. Totisesti, Hetki on tuleva, anna siksi heille jalosti anteeksi heidän loukkauksensa. [15:86] Totisesti, Herrasi on suuri luova mestari, kaikkitietävä. [15:87] Olemmehan antanut sinulle seitsemän säkeistöä useasti luettavaksi sekä suuren Koraanin. [15:88] Älä käännä silmiäsi siihen, josta Me olemme antanut heidän nauttia, äläkä murehdi heidän tähtensä, vaan ojenna kätesi uskovaisille. [15:89] Sano heille: »Totisesti, minä olen julkinen varoittaja.» [15:90] Kuten Me lähetimme tuomion niille, jotka riitelivät, ja niille, [15:91] jotka repivät Koraanin palasiksi. [15:92] Herrasi nimessä Me heiltä kaikilta vielä vaadimme tilin siitä, [15:93] mitä he ovat tehneet. [15:94] Sentähden julista heille selvin sanoin, mitä sinulle on määrätty, ja käänny pois pakanoista. [15:95] Totisesti, Me olemme sinulle riittävä turva pilkkaajia vastaan. [15:96] He asettavat Jumalan rinnalle toisen Jumalan, mutta aikanaan he saavat kokea. [15:97] Tiedämme hyvin, että heidän puheensa ahdistaa rintaasi. [15:98] Sentähden julista Herrasi kunniaa ylistäen Häntä ja lukeudu niiden joukkoon, jotka kumartuvat maahan. [15:99] Ja palvele Herraasi siihen asti, kunnes kuolema luoksesi saapuu. |
| | | | Al-Hijr | |
|
مواضيع مماثلة | |
|
| صلاحيات هذا المنتدى: | لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
| |
| |
| |