منتديات إنما المؤمنون إخوة (2024 - 2010) The Believers Are Brothers

(إسلامي.. ثقافي.. اجتماعي.. إعلامي.. علمي.. تاريخي.. دعوي.. تربوي.. طبي.. رياضي.. أدبي..)
 
الرئيسيةالأحداثأحدث الصورالتسجيل
(وما من كاتب إلا سيبلى ** ويبقى الدهر ما كتبت يداه) (فلا تكتب بكفك غير شيء ** يسرك في القيامة أن تراه)

IZHAR UL-HAQ

(Truth Revealed) By: Rahmatullah Kairanvi
قال الفيلسوف توماس كارليل في كتابه الأبطال عن رسول الله -صلى الله عليه وسلم-: "لقد أصبح من أكبر العار على أي فرد مُتمدين من أبناء هذا العصر؛ أن يُصْغِي إلى ما يظن من أنَّ دِينَ الإسلام كَذِبٌ، وأنَّ مُحَمَّداً -صلى الله عليه وسلم- خَدَّاعٌ مُزُوِّرٌ، وآنَ لنا أنْ نُحارب ما يُشَاعُ من مثل هذه الأقوال السَّخيفة المُخْجِلَةِ؛ فإنَّ الرِّسَالة التي أدَّاهَا ذلك الرَّسُولُ ما زالت السِّراج المُنير مُدَّةَ اثني عشر قرناً، لنحو مائتي مليون من الناس أمثالنا، خلقهم اللهُ الذي خلقنا، (وقت كتابة الفيلسوف توماس كارليل لهذا الكتاب)، إقرأ بقية كتاب الفيلسوف توماس كارليل عن سيدنا محمد -صلى الله عليه وسلم-، على هذا الرابط: محمد بن عبد الله -صلى الله عليه وسلم-.

يقول المستشرق الإسباني جان ليك في كتاب (العرب): "لا يمكن أن توصف حياة محمد بأحسن مما وصفها الله بقوله: (وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِين) فكان محمدٌ رحمة حقيقية، وإني أصلي عليه بلهفة وشوق".
فَضَّلَ اللهُ مِصْرَ على سائر البُلدان، كما فَضَّلَ بعض الناس على بعض والأيام والليالي بعضها على بعض، والفضلُ على ضربين: في دِينٍ أو دُنْيَا، أو فيهما جميعاً، وقد فَضَّلَ اللهُ مِصْرَ وشَهِدَ لها في كتابهِ بالكَرَمِ وعِظَم المَنزلة وذَكَرَهَا باسمها وخَصَّهَا دُونَ غيرها، وكَرَّرَ ذِكْرَهَا، وأبَانَ فضلها في آياتٍ تُتْلَى من القرآن العظيم.
المهندس حسن فتحي فيلسوف العمارة ومهندس الفقراء: هو معماري مصري بارز، من مواليد مدينة الأسكندرية، وتخرَّجَ من المُهندس خانة بجامعة فؤاد الأول، اشْتُهِرَ بطرازهِ المعماري الفريد الذي استمَدَّ مَصَادِرَهُ مِنَ العِمَارَةِ الريفية النوبية المَبنية بالطوب اللبن، ومن البيوت والقصور بالقاهرة القديمة في العصرين المملوكي والعُثماني.
رُبَّ ضَارَّةٍ نَافِعَةٍ.. فوائدُ فيروس كورونا غير المتوقعة للبشرية أنَّه لم يكن يَخطرُ على بال أحَدِنَا منذ أن ظهر وباء فيروس كورونا المُستجد، أنْ يكونَ لهذه الجائحة فوائدُ وإيجابيات ملموسة أفادَت كوكب الأرض.. فكيف حدث ذلك؟!...
تخليص الإبريز في تلخيص باريز: هو الكتاب الذي ألّفَهُ الشيخ "رفاعة رافع الطهطاوي" رائد التنوير في العصر الحديث كما يُلَقَّب، ويُمَثِّلُ هذا الكتاب علامة بارزة من علامات التاريخ الثقافي المصري والعربي الحديث.
الشيخ علي الجرجاوي (رحمه الله) قَامَ برحلةٍ إلى اليابان العام 1906م لحُضُورِ مؤتمر الأديان بطوكيو، الذي دعا إليه الإمبراطور الياباني عُلَمَاءَ الأديان لعرض عقائد دينهم على الشعب الياباني، وقد أنفق على رحلته الشَّاقَّةِ من مَالِهِ الخاص، وكان رُكُوبُ البحر وسيلته؛ مِمَّا أتَاحَ لَهُ مُشَاهَدَةَ العَدِيدِ مِنَ المُدُنِ السَّاحِلِيَّةِ في أنحاء العالم، ويُعَدُّ أوَّلَ دَاعِيَةٍ للإسلام في بلاد اليابان في العصر الحديث.

أحْـلامٌ مِـنْ أبِـي (باراك أوباما) ***

 

 Interpretation of Surat: AL_KALAM

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
أحمد محمد لبن Ahmad.M.Lbn
مؤسس ومدير المنتدى
أحمد محمد لبن Ahmad.M.Lbn


عدد المساهمات : 52644
العمر : 72

Interpretation of Surat: AL_KALAM Empty
مُساهمةموضوع: Interpretation of Surat: AL_KALAM   Interpretation of Surat: AL_KALAM Emptyالخميس 21 نوفمبر 2013, 7:48 am

Interpretation of Surat: AL_KALAM Images?q=tbn:ANd9GcRdzWtSDLllExdW4qaxmBzXJSPXdzDHLtgVTwORQI40r376KIDl
Interpretation of Surat: AL_KALAM

1. By the inkstand and the pen and by that which they write; 
2. Thou art not, by the grace of thy Lord, a madman. 
3. And for thee, most surely, there is an unending reward. 
4. And thou dost, surely, possess sublime moral excellences. 
5. And thou wilt soon see and they, too, will see. 
6. Which of you is afflicted with madness. 
7. Surely, thy Lord knows best those who go astray from HIS way, and HE knows best those who follow guidance. 
8. So comply not with the wishes of those who reject the Truth. 
9. They wish that thou shouldst compromise so that they may also compromise. 
10. Yield thou not to any mean swearer, 
11. Backbiter, one who goes about slandering. 
12. Forbidder of good, transgressor, sinful, 
13. Ill-mannered and, in addition to that, of doubtful birth, 
14. Only because he possesses riches and children, 
15. When our Signs are recited unto him, he say, `Tales of the ancients.' 
16. WE will brand him on the snout. 
17. WE will, surely, try them as WE tried the owners of the garden when they vowed to each other that they would, certainly, gather all its fruit in the morning. 
18. And they made no exception and said not `If God Please.' 
19. Then a visitation from thy Lord visited it while they were asleep; 
20. And the morning found it like a garden cut down. 
21. So they called to one another at the break of dawn, 
22. Saying, `Go forth early in the morning to your field, if you would gather the fruit.' 
23. And they set out talking to one another in low tones, 
24. Saying, `Let no poor man today enter it while you are there.' 
25. Thus they went forth early in the morning, determined to be niggardly, 
26. But when they saw it, they said, `Surely, we have lost our way ! 
27. `Nay we have been deprived of all our fruits.' 
28. The best among them said, `Did I not say to you, why do you not glorify God ?' 
29. Thereupon, they said, `Glory be to our Lord ! Surely, we have been wrongdoers.' 
30. Then some of them turned to the others, reproaching one another. 
31. They said, `Woe to us ! We were indeed, rebellious, 
32. `May be, if we repent, our Lord will give us instead a better garden than this; we do humbly entreat our Lord.' 
33. Such is the punishment of this world. And, surely, the punishment of the Hereafter is greater. Did they but know ! 
34. For the righteous, indeed, there are Gardens of Bliss with their Lord. 
35. Shall WE, then, treat those who submit to US as WE treat the guilty ? 
36. What is the matter with you ? How judge ye ? 
37. Have you a book wherein you read, 
38. That you shall, surely, have in it whatever you choose ? 
39. Or, have you taken any covenant binding on US till the Day of Resurrection that you shall, surely, have whatever you judge ? 
40. Ask them, which of them will vouch for that. 
41. Or, have they any associate-gods ? Let them, then, produce their associate-gods, if they are truthful. 
42. On the day when the truth shall be laid bare and they will be called upon to prostrate themselves, they will not be able to do so; 
43. Their eyes will be cast down, and humiliation will cover them; and they were, indeed, called upon to prostrate themselves when they were safe and sound, but they did not. 
44. So leave ME to deal with those who reject this word of Ours. WE shall draw them near to destruction step by step whence they know not. 
45. And I shall grant them long respite; for MY plan is sure. 
46. Dost thou ask a reward of them that they feel weighed down by its burden ? 
47. Have they the knowledge of the unseen so that they write it down ? 
48. So be thou steadfast in carrying out the command of thy Lord, and be not like the Man of the Fish when he called to his Lord and he was full of grief. 
49. Had it not been that a favour from his Lord had reached him, he would have, surely, been cast upon a barren waste to be blamed by his people. 
50. But his Lord chose him and placed him among the righteous. 
51. And those who disbelieve would fain have dislodged thee from thy God-given station with their angry looks when they heard the Reminder; and they keep saying, `He is, certainly, mad.' 
52. Nay, it is naught but a source of honour for all the worlds. 


Interpretation of Surat: AL_KALAM 2013_110
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://almomenoon1.0wn0.com/
 
Interpretation of Surat: AL_KALAM
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» Interpretation of Surat: Qaf
» Interpretation of Surat: Ta Ha
» Interpretation of Surat: UOSOF
» Interpretation of Surat: MUHAMMAD
» Interpretation of Surat: AL-MONAFEKOON

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتديات إنما المؤمنون إخوة (2024 - 2010) The Believers Are Brothers :: (English) :: The Holy Quran is translated :: English 3-
انتقل الى: