منتديات إنما المؤمنون إخوة (2024 - 2010) The Believers Are Brothers

(إسلامي.. ثقافي.. اجتماعي.. إعلامي.. علمي.. تاريخي.. دعوي.. تربوي.. طبي.. رياضي.. أدبي..)
 
الرئيسيةالأحداثأحدث الصورالتسجيل
(وما من كاتب إلا سيبلى ** ويبقى الدهر ما كتبت يداه) (فلا تكتب بكفك غير شيء ** يسرك في القيامة أن تراه)

الحــواس فـي القـــرآن الكـــريــم أحكـام صـلاة المـريض وطهـارته إلــــــــى كــــــــــل زوجـيــــــــــن مـــن أقـــــوال شيـــــخ الإســــلام لا عـلـيـك مـا فـاتـك مـن الـدنـيا رؤية الخاطب مخطوبته قبل العقد أحْلامٌ مِنْ أبِي باراك أوباما كُــــتُـبٌ غَــــــيُّـرَتْ الـعَـالَــــــمْ مــصـــــر التي فـي خــاطـــــري الزعيـم الثــائر أحـمـــد عـــرابي مـحـاسـن العقيـــدة الإسـلامـيـــة الرَّحَّـالة: أبي الحسن المسعـودي رضـــي الله عـنـهـــم أجـمـعـــين الأسئلة والأجــوبــة في العقيــدة النـهـضــة اليـابـانـيــة الـحـديثــة الحجاج بـن يــوســف الـثـقـفــي قـصــة حـيـاة ألـبرت أيـنـشـتــاين الأمثـــال الإسـلام بيـن الـعـلـم والـمــدنـيــة

IZHAR UL-HAQ

(Truth Revealed) By: Rahmatullah Kairanvi
قال الفيلسوف توماس كارليل في كتابه الأبطال عن رسول الله -صلى الله عليه وسلم-: "لقد أصبح من أكبر العار على أي فرد مُتمدين من أبناء هذا العصر؛ أن يُصْغِي إلى ما يظن من أنَّ دِينَ الإسلام كَذِبٌ، وأنَّ مُحَمَّداً -صلى الله عليه وسلم- خَدَّاعٌ مُزُوِّرٌ، وآنَ لنا أنْ نُحارب ما يُشَاعُ من مثل هذه الأقوال السَّخيفة المُخْجِلَةِ؛ فإنَّ الرِّسَالة التي أدَّاهَا ذلك الرَّسُولُ ما زالت السِّراج المُنير مُدَّةَ اثني عشر قرناً، لنحو مائتي مليون من الناس أمثالنا، خلقهم اللهُ الذي خلقنا، (وقت كتابة الفيلسوف توماس كارليل لهذا الكتاب)، إقرأ بقية كتاب الفيلسوف توماس كارليل عن سيدنا محمد -صلى الله عليه وسلم-، على هذا الرابط: محمد بن عبد الله -صلى الله عليه وسلم-.

يقول المستشرق الإسباني جان ليك في كتاب (العرب): "لا يمكن أن توصف حياة محمد بأحسن مما وصفها الله بقوله: (وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِين) فكان محمدٌ رحمة حقيقية، وإني أصلي عليه بلهفة وشوق".
فَضَّلَ اللهُ مِصْرَ على سائر البُلدان، كما فَضَّلَ بعض الناس على بعض والأيام والليالي بعضها على بعض، والفضلُ على ضربين: في دِينٍ أو دُنْيَا، أو فيهما جميعاً، وقد فَضَّلَ اللهُ مِصْرَ وشَهِدَ لها في كتابهِ بالكَرَمِ وعِظَم المَنزلة وذَكَرَهَا باسمها وخَصَّهَا دُونَ غيرها، وكَرَّرَ ذِكْرَهَا، وأبَانَ فضلها في آياتٍ تُتْلَى من القرآن العظيم.
(وما من كاتب إلا سيبلى ** ويبقى الدهر ما كتبت يداه) (فلا تكتب بكفك غير شيء ** يسرك في القيامة أن تراه)

المهندس حسن فتحي فيلسوف العمارة ومهندس الفقراء: هو معماري مصري بارز، من مواليد مدينة الأسكندرية، وتخرَّجَ من المُهندس خانة بجامعة فؤاد الأول، اشْتُهِرَ بطرازهِ المعماري الفريد الذي استمَدَّ مَصَادِرَهُ مِنَ العِمَارَةِ الريفية النوبية المَبنية بالطوب اللبن، ومن البيوت والقصور بالقاهرة القديمة في العصرين المملوكي والعُثماني.
رُبَّ ضَارَّةٍ نَافِعَةٍ.. فوائدُ فيروس كورونا غير المتوقعة للبشرية أنَّه لم يكن يَخطرُ على بال أحَدِنَا منذ أن ظهر وباء فيروس كورونا المُستجد، أنْ يكونَ لهذه الجائحة فوائدُ وإيجابيات ملموسة أفادَت كوكب الأرض.. فكيف حدث ذلك؟!...
تخليص الإبريز في تلخيص باريز: هو الكتاب الذي ألّفَهُ الشيخ "رفاعة رافع الطهطاوي" رائد التنوير في العصر الحديث كما يُلَقَّب، ويُمَثِّلُ هذا الكتاب علامة بارزة من علامات التاريخ الثقافي المصري والعربي الحديث.
الشيخ علي الجرجاوي (رحمه الله) قَامَ برحلةٍ إلى اليابان العام 1906م لحُضُورِ مؤتمر الأديان بطوكيو، الذي دعا إليه الإمبراطور الياباني عُلَمَاءَ الأديان لعرض عقائد دينهم على الشعب الياباني، وقد أنفق على رحلته الشَّاقَّةِ من مَالِهِ الخاص، وكان رُكُوبُ البحر وسيلته؛ مِمَّا أتَاحَ لَهُ مُشَاهَدَةَ العَدِيدِ مِنَ المُدُنِ السَّاحِلِيَّةِ في أنحاء العالم، ويُعَدُّ أوَّلَ دَاعِيَةٍ للإسلام في بلاد اليابان في العصر الحديث.


 

 CHAPTER No: 39

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
أحمد محمد لبن Ahmad.M.Lbn
مؤسس ومدير المنتدى
أحمد محمد لبن Ahmad.M.Lbn


عدد المساهمات : 51866
العمر : 72

CHAPTER No: 39 Empty
مُساهمةموضوع: CHAPTER No: 39   CHAPTER No: 39 Emptyالثلاثاء 24 مايو 2022, 7:05 pm

CHAPTER No: 39 Untit798
CHAPTER No: 39
(Seeking judgement from other than Allah and His Messenger is hypocrisy)

Allah the Most Exalted said:
"Have you seen those (hypocrites) who claim that they believe in that which has been sent down to you, and that which was sent down before you, and they wish to go for judgement (in their disputes) to the Taghut (false judges etc.) while they have been ordered to reject them? But Satan wishes to lead them far astray." (4:60)

"And when it is said to them: "Come to what Allah has sent down and to the Messenger (Muhammad P.BU.H)," you (Muhammad P.B.U.H,) see the hypocrites turn away from you (Muhammad P.B.U.H) with aversion." (4:61)

"How then, when a catastrophe befalls them because of what their hands have sent forth, they come to you swearing by Allah, "We meant no more than goodwill and conciliation!" (4:62)

He the Almighty said:
"And when it is said to them: 'Make not mischief on the earth,' they say: 'We are only peace- makers.' "(2:11)

Allah the Exalted said:
"And do not do mischief on the earth, after it has been set in order, and invoke Him with fear and hope; Surely, Allah's Mercy is (ever) near unto the good-doers." (7:56)

Allah the Almighty said:
"Do they then seek the judgement of (the Days of) Ignorance? And who is better in judgement than Allah for a people who have firm Faith." (5:50)

Abdullah bin Amr bin Al-'Aas (May Allah be pleased with him) narrated that Allah's Messenger (May the peace and blessing of Allah be upon him) said:
"None of you truly believes until his desires are in accordance with what I came with." [An-Nawawi graded this Hadith as Sahih and recorded in Kitab Al-Hujjah with a sound chain of narrators.]

Sha'bi said: "There was a dispute between a Jew and a Munafiq (hypocrite). The Jew said:
'Let us seek a judgement from Muhammad; for he knew that he (May the peace and blessing of Allah be upon him) does not take bribes. The hypocrite said: 'Let us get a judgement from the Jews', because he knew they accepted bribes. Thus, both of them agreed to take their case to a soothsayer in Juhainah.

It was on this occasion the verse:
'Have you seen those who claim...' (4:60) was revealed".

Some said that there was a dispute between two men. One of them said: "Let us take the dispute to the Prophet (May the peace and blessing of Allah be upon him) for his judgement" but the other said: "Take it to Ka'b bin Al-Ashraf'. 


Thereafter both of them came 'to Umar (May Allah be pleased with him) One of them told him the story so he asked the other who was not content to take the case to Prophet (May the peace and blessing of Allah be upon him) "It is so (as the other said)?" He said, "Yes". He then (Umar (May Allah be pleased with him) ) struck him with his sword and killed him.

Important issues of the Chapter
1) Explanation of the verse in An-Nisa' (4:60) with the emphasis on the understanding of Taghut.
2) Explanation of the verse in Al-Baqarah (2:11): "And when it is said to them: Make not mischief on the earth"
3) Explanation of the verse in Al-A’raf (7:56): "And do not do mischief on the earth, after it has been set in order...."
4) Explanation of the verse in Al-Mai’dah (5:50): "Do they then seek the judgement of (the Days of) Ignorance?"
5) The statement of Sha'bi (May Allah be pleased with him) on the occasion of revelation of the Verse 4:60.
6) The difference between true lman, and the false and feigned Belief.
7) The incidence of Umar (May Allah be pleased with him) with the Munafiq (hypocrite).
Nobody attains lman (Belief) until his all desires are in accordance with what Allah's Messenger (May the peace and blessing of Allah be upon him) came with.



CHAPTER No: 39 2013_110
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://almomenoon1.0wn0.com/
 
CHAPTER No: 39
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» Chapter One
» CHAPTER No: 14
» CHAPTER No: 30
» CHAPTER No: 46
» CHAPTER No: 62

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتديات إنما المؤمنون إخوة (2024 - 2010) The Believers Are Brothers :: (English) :: No God Except ALLAH :: Kitab At-Tauhid-
انتقل الى: