|
| Yaseen | |
| | كاتب الموضوع | رسالة |
---|
أحمد محمد لبن Ahmad.M.Lbn مؤسس ومدير المنتدى
عدد المساهمات : 52644 العمر : 72
| موضوع: Yaseen الجمعة 28 ديسمبر 2018, 10:36 pm | |
| Yaseen Makkan Ve jménu Boha, Milosrdného, Slitovného. (1) JÁ. SÍN. (2) Při Koránu moudrém, (3) tyť zajisté s jedním z poslaných, (4) na stezce přímé! (5) Seslání jest to Mocného, Slitovného, (6) abys varoval lid, jichž otcové nebyli varováni i žijí v lhostejnosti. (7) A pronesen byl již rozsudek, nad většinou jich: proto neuvěří. (8) Obtěžkali jsme šíje jejich řetězy, sáhajícími jim až k bradám, takže dozadu sražené jsou hlavy jejich. (9) A učinili jsme před nimi přehradu i za nimi přehradu; a clonou pokryli jsme oči jejich, takže nelze jim viděti. (10) A jedno jest jim, varuješ-li je, či ne: neuvěří! (11) Pouze ty varovati budeš, kdož následují Napomenutí a bojí se Milosrdného v skrytosti: těm zvěstuj odpuštění a odměnu hojnou. (12) Myť zajisté křísíme mrtvé a zapisujeme skutky jejich a stopy jejich: a všechny věci zanášíme v Knize prvotní zjevné. (13) A čiň jim podobenství v obyvatelích města, když přišli k nim poslové; (14) když poslali jsme k nim poslů dvé a lháři nazvali je: i na posilu třetího poslali jsme, a řekli: „Myť zajisté posláni jsme k vám!“ (15) Řekli: „Vy pouze jste lidé jako my a Milosrdný neseslal ničeho. Vy pouze lháři jste.“ (16) Řekli (poslové): „Pán náš ví, že my k vám posláni jsme: (17) a na nás jest pouze hlásání zjevné.“ (18) Řekli: „Poradili jsme se ptakověštbou ohledně vás: a nepřestanete-li, dojista ukamenujeme vás a dojista stihne vás od nás trest bolestný.“ (19) Řekli (poslové): „Vaše (zlá) věštba, zůstane s vámi, i když jste byli napomenuti. Ale vy jste lidem výstřednickým!“ (20) I přiběhl z druhého konce města muž ve spěchu, volaje: „Ó lide můj, následujte poslané: (21) následujte ty, kdož nežádají si od vás odměny a jsou vedeni cestou (pravou)! (22) Proč neměl bych uctívati toho, jenž stvořil mne a k němuž navráceni budete? (23) Zdaž vezmu si vedle něho božstva (jiná)? Chtěl-li pak by Milosrdný přičiniti mi protivenství, neprospěla by mi přímluva jejich pranic, aniž spasiti by mne mohli. (24) Tehdy pak zajisté byl bych v bloudění zjevném. (25) Zajisté uvěřil jsem v Pána našeho: pročež slyšte mne!“ (26) Bylo řečeno mu: „Vejdi v ráj!“ I řekl: „Kéž by jen lid můj věděl, (27) jak odpustil mi Pán můj a jak učinil mne jedním z poctěných!“ (28) A neseslali jsme na lid jeho poté vojska s nebe, aniž co jiného seslali jsme. (29) Pouze jedno vzkřiknutí zaznělo a hle, byli zhubeni! (30) Běda služebníkům mým! Žádný nepřišel jim prorok, aniž by si nebyli smích z něho tropili. (31) Což neviděli, kolik zahladili jsme pokolení před nimi a že zajisté k nim se nenavrátí? (32) Nýbrž že všichni dohromady nám budou předvedeni. (33) Znamením jim jest země zmrtvělá, již křísíme a dáváme vycházeti z ní zrnům (obilným), z nichž pojídají. (34) A učinili jsme na ní zahrady datlovníků a révy vinné, a dali vyvříti na ní pramenům: (35) aby pojídati mohli z plodů (všeho) toho, ač nevytvořily jich ruce jejich. Což nebudou vděčni? (36) Chválen budiž ten, jenž stvořil druhy všechny, ve všem, co vydává země, v nich samých, a v tom, o čem nevědí! (37) Znamením jim jest noc: svlékneme s ní den a hle, v temnotách jsou! (38) A slunce, běžící k sídlu svému: takové jest určení Mocného, Vševědoucího! (39) A měsíc: určili jsme mu období, dokud nezmění se v podobu starého listu palmového. (40) A slunci není dovoleno, aby dostihlo měsíce; aniž noc předstihne den; však oba svou drahou po obloze jdou. (41) A znamením jest jim, že nesli jsme potomstvo jejich v arše přeplněné, (42) a stvořili jsme pro ně (lodi) jí podobné, na nichž plují: (43) a chceme-li, utápíme je, a není vysvoboditele jim, aniž jsou spaseni, (44) leda z milosrdenství našeho, pro těšení se (světu) dočasné. (45) A když řečeno jest jim: „Bojte se toho, co před vámi jest i toho, co jest za vámi, abyste slitování dosáhli,“ (nedbají). (46) A nepřijde jim znamení ze znamení Pána jejich, aniž by se od něho neodvraceli. (47) A když řečeno jest jim: „Rozdávejte (almužnu) z toho, čímž obdařil vás Bůh,“ říkají ti, kdož neuvěřili, k těm, kteří uvěřili: „Zdaž krmiti budeme ty, jež nakrmil by Bůh, kdyby chtěl? Vyť pouze jste v bludu zjevném.“ (48) A říkají: „Kdy naplní se onen slib, jste-li pravdomluvnými?“ (49) Co čekají jiného, než vzkřiknutí jediné, jež přikvačí na ně, mezitím, co hašteří se? (50) A nebudou s to, aby učinili závěť, aniž k rodině své se navrátí. |
| | | أحمد محمد لبن Ahmad.M.Lbn مؤسس ومدير المنتدى
عدد المساهمات : 52644 العمر : 72
| موضوع: رد: Yaseen الجمعة 28 ديسمبر 2018, 10:37 pm | |
| (51) A zatroubeno bude na roh, a hle, z hrobů svých k Pánu svému vylézati budou. (52) Řeknou: „Běda nám! Kdo vzbudil nás z našeho místa spánku? Totoť jest, co slíbil nám Milosrdný a pravdu měli poslové.“ (53) Pouze jedno vzkřiknutí bude a hle, všichni budou nám předvedeni. (54) A v onen den nebude ukřivděno žádné duši a odměněni budete jen dle toho, co činili jste. (55) V den onen obyvatelé zahrady (rajské) budou zaměstnáni radováním se. (56) Oni a manželky jejich, ve stinném (loubí) na pohovkách odpočívati budou. (57) Tam ovoce budou míti a vše, oč požádají. (58) „Pokoj vám!“ bude pozdrav jim od Pána jejich slitovného. (59) Buďte pak odděleni dnes, ó provinilci! (60) Neučinil jsem s vámi úmluvu, synové Adamovi: „Neuctívejte Satana, neb nepřítelem jest vám zjevným? (61) Nýbrž uctívejte mne: totoť jest stezka přímá! (62) Však on již zavedl v blud vás počet velký: což nepochopili jste toho? (63) Totoť jest peklo, jež slíbeno bylo vám: (64) pecte se v něm dnes za to, že nevěřili jste!“ (65) V den onen zapečetíme ústa jejich: a mluviti budou k nám ruce jejich a dosvědčí nohy jejich to, co konali. (66) A kdybychom chtěli, zaclonili bychom oči jejich; pak o překot pádili by po stezce, však jak viděli by ji? (67) A kdybychom chtěli, dali bychom ztrnouti jim na místech jejich, takže by nebylo lze jim jíti vpřed, aniž vrátiti se. (68) A tomu, jemuž prodloužíme věk, ohneme tělo stářím: což toho nepochopí? (69) A nenaučili jsme jej básnění, aniž jest mu ho třeba. Neb toto jest pouze Napomenutí a Čtení zjevné, (70) aby varován byl jím, kdožkoli živ jest, a aby pronesen jím byl rozsudek nad nevěřícími. (71) Což neviděli, ze stvořili jsme pro ně mezi věcmi, jež urobily ruce naše, dobytčata, nad nimiž vládci jsou? (72) A podrobili jsme jim je: na nich pak jezdí a z nich požívají: (73) a z nich mají užitek (mnohý) a nápoje — což nebudou, nám vděčni? (74) Nicméně vzali si vedle Boha božstva (jiná), aby snad měli pomocníky. (75) (Tato) nejsou s to, aby pomohla jim: a oni jsou jen vojem (pro ně) pohotovým. (76) Nermutiž tě nijak řeč jejich: myť zajisté víme, co tají, i co veřejně přiznávají. (77) Což neviděl člověk, že stvořili jsme jej z kapky (semene): a hle, on protivníkem jest (nám) zjevným! (78) A činí nám podobenství, zapomenuv stvoření své, řka: „Kdo vzkřísí kosti zetlelé?“ (79) Rci: „Vzkřísí je ten, jenž stvořil je po prvé, neb on v tvoření veškerém jest učený: (80) ten, jenž učinil vám ze stromu zeleného oheň: a hle, z něho zapalujete si!“ (81) Což nemá ten, jenž stvořil nebe i zemi, moci, aby stvořil jim podobné? Věru, že ano: onť Stvořitelem jest učeným! (82) Rozkaz jeho, když chce, aby co bylo, jest jen: „Staň se!“ a stane se. (83) Chválen budiž (tedy) ten, v jehož ruce jest vláda nad věcmi všemi a k němuž navráceni budete! |
| | | | Yaseen | |
|
مواضيع مماثلة | |
|
| صلاحيات هذا المنتدى: | لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
| |
| |
| |