|
| Maryam | |
| | كاتب الموضوع | رسالة |
---|
أحمد محمد لبن Ahmad.M.Lbn مؤسس ومدير المنتدى
عدد المساهمات : 52644 العمر : 72
| موضوع: Maryam الجمعة 28 ديسمبر 2018, 7:43 am | |
| Maryam Makkan Ve jménu Boha, Milosrdného, Slitovného. (1) Káf. Há. Já. `Ain. Sád. (2) Toto jest zmínka o milosrdenství Pána tvého nad služebníkem jeho Zachariášem: (3) když volal k Pánu svému voláním skrytým, (4) a řekl: „Pane můj, zajisté ochably kosti mé a zastkvěla se hlava má šedinami, ale nikdy nebyl jsem ve své modlitbě k tobě, Pane můj, oslyšán: (5) jáť obávám se o ty, kdož přijdou po mně; má žena pak neplodna jest, pročež dej mi od sebe následníka, (6) jenž dědicem byl by mým a dědicem Jakuba: a učiň jej, Pane můj, zalíbeníhodným.“ (7) „Zachariáši, oznamujeme ti narození mládce, jehož jméno bude Jahjá: neučinili jsme mu před ním jmenovce.“ (8) Řekl: „Pane můj, jakž narodí se mi syn, když žena má neplodna jest a já sám dospěl jsem zesláblosti stáří?“ (9) Řekl: „Takto pravil Pán tvůj: snadné jest mi to, neboť stvořil jsem tě před tím, když nebyl's ničím.“ (10) Řekl: „Pane můj, učiň mi znamení.“ Řekl: „Znamením tobě bude, že nebudeš mluviti s lidmi po tři noci, (ač) v plném zdraví.“ (11) I vyšel ze svatyně k lidu svému a činil jim posuňky, aby chválili Boha z jitra i z večera. (12) „Ó Jahjá, vezmi Knihu s pevným předsevzetím,“ (řekli jsme) a dali jsme mu soudnost již v dětství, (13) jakož i slitovnost od nás a bezúhonnost: a bohabojným byl, (14) a bez provinění vůči rodičům svým a nebyl zpupnýn a neposlušným. (15) Pokoj budiž s ním v den, kdy narodil se i v den, kdy zemřel a v den, kdy vzkříšen bude! (16) A zmiň se v Knize o MARII. když vzdálila se od rodiny své k místu východnímu: (17) a vzala na se závoj (aby skryla se jím) před nimi: a poslali jsme k ní ducha svého, jenž vzal na se podobu před ní muže urostlého. (18) Řekla: „Béřu útočiště k Milosrdnému před tebou, bojíš-li se jej.“ (19) Řekl: „Jáť pouze jsem poslem Pána tvého, abych obdařil tě synem svatým.“ (20) Řekla: „Jak budu míti syna, když nedotkl se mne muž a nejsem nepočestnou?“ (21) Řekl: „Takto pravil Pán tvůj: snadné jest mi to a učiníme jej znamením lidstvu a milosrdenstvím od nás; věc jest to rozhodnutá.“ (22) I obtěžkala jím a vzdálila se k místu dalekému, (23) a přišly na ni bolesti u pně datlovníku. Řekla: „Kéž byla bych zemřela před touto chvílí a kéž byla bych zapomenuta, nadobro zapomenuta!“ (24) A zavolal na ni (hlas) zpod ní: „Nermuť se, neb Pán tvůj učinil pod tebou ručej: (25) a zatřes k sobě pněm datlovníku i spadnou na tebe datle čerstvé, uzrálé: (26) i jez a pij a buď veselé mysli, a spatříš-li z lidí někoho, rci: Učinila jsem slib Milosrdnému postiti se; a nebudu mluviti dnes s nikým z lidí.“ (27) I přišla pak s děckem k lidu svému, nesouc je. Řekli: „Marie, učinila's věru, věc podivnou. (28) Sestro Áronova, otec tvůj nebyl mužem špatným, aniž matka tvá byla nepočestná.“ (29) I ukázala na děcko. Řekli: „Jak budeme mluviti s někým, jenž v kolébce jest děckem?“ (30) Řekl (Ježíš): „Jáť služebník jsem Boha: on dal mi Knihu a učinil mne prorokem; (31) a učinil mne požehnaným kdekoliv byl bych: a poručil mi modlitbu a dávání poviné almužny, pokavaď budu mezi živými. (32) A (dal mi), abych úctu měl vůči matce své: aniž učinil mne zpupným zbídačelcem. (33) A (dal mi), aby pokoj byl nade mnou v den narození mého i v den smrti mé a v den, kdy vzkříšen budu mezi živými.“ (34) Totoť jest Ježíš, syn Mariin: totoť jest pravdivé podání ohledně toho, v čem mají pochybnosti. (35) Nepřísluší Bohu, aby učinil sobě syna: chválen budiž! Když rozhodne o věci, řekne pouze: „Staň se!“ a stane se. (36) Bůh zajisté jest Pánem mým a Pánem vaším: pročež uctívejte jej, totoť jest stezka přímá. (37) A rozcházejí se strany mezi sebou v názoru: a běda těm, kdož neuvěřili, při spatření dne velkého! (38) Ohlašuj jim a ukazuj jim den, kdy přijdou před nás: však nepravostní dnes jsou v bloudění zjevném. (39) A varuj je přede dnem nářku, kdy rozhodnuto bude o věci, mezitím co oni jsou v lhostejnosti a nevěří. (40) Zajisté my zdědíme zemi a vše, což na ní jest, a oni k nám se navrátí. (41) A zmiň se v Knize o Abrahamovi, neboť on byl mužem pravdomluvým a prorokem. (42) Když řekl otci svému: „Otče můj, proč uctíváš to, co neslyší a nevidí, aniž prospěšno ti může býti v čem? (43) Otče můj, nyní přišlo mi vědění, které nepřišlo tobě: i následuj mne a povedu tě cestou rovnou. (44) Otče můj, neuctívej Satana, neboť Satan byl Milosrdného neposlušen. (45) Otče můj, zajisté obávám se, aby nedotkl se tě trest od Milosrdného a abys nebyl Satanovi přítelem.“ (46) Řekl (otec): „Ty tedy zříkáš se božstev mých, Abrahame? Nezanecháš-li toho, dojista kamenovati tě budu! A teď odejdi ode mne na dlouho!“ (47) Řekl: „Pokoj budiž s tebou: budu prositi za odpustění pro tebe Pána svého, neboť on jest ke mně laskavým: (48) a vzdaluji se vás a toho, co uctíváte vedle Boha a uctívati budu Pána svého: možná, že nebudu v modlitbě své k Pánu svému oslyšán.“ (49) A když vzdálil se od nich a od toho, co uctívali vedle Pána svého, obdařili jsme jej Isákem a Jakubem: a oba učinili jsme proroky. (50) A poskytli jsme jim darů z milosrdenství svého a dali jsme jim pověst pravdy vznešenou. |
| | | أحمد محمد لبن Ahmad.M.Lbn مؤسس ومدير المنتدى
عدد المساهمات : 52644 العمر : 72
| موضوع: رد: Maryam الجمعة 28 ديسمبر 2018, 7:45 am | |
| (51) A zmiň se v Knize o Mojžíšovi, neboť on upřímným byl a byl poslem i prorokem. (52) A volali jsme naň se strany hory Sinai pravé a způsobili jsme, aby přiblížil se k rozmluvě tajné. (53) A obdařili jsme jej z milosrdenství svého bratrem jeho Áronem, též prorokem. (54) A zmiň se v Knize o Ismaelovi, neboť on byl věrným ve slibech svých a byl poslem i prorokem. (55) A nabádal lid svůj k modlitbě a dávání povinné almužny a byl u Pána svého oblíben. (56) A zmiň se v Knize o Idrísovi, neboť on byl spravedlivým a prorokem. (57) A Pozdvihli jsme jej na místo vysoké. (58) Tito jsou, kterým požehnal Bůh z proroků z potomstva Adamova a z těch, které spasili jsme s Noemem: a z potomstva Abrahama a Israele a z těch, které vedli jsme (cestou pravou) a vyvolili jsme si. Když předčítána jim byla znamení Milosrdného, padli k zemi obráceni tvářemi svými úctou a plačíce. (59) Však po nich následovali potomci, kteří stranou odhodili modlitbu a následovali jen náruživosti své: a tito potkají jen blud, (60) vyjma těch, kteří kajícně obrátí se a uvěří a konati budou dobré skutky: tito vstoupí do zahrady (ráje) a nebudou utištěni v nejmenším: (61) do zahrad Edenu, jež slíbil Milosrdný služebníkům svým z věcí skrytých: a zajisté slib jeho naplní se. (62) V nich nebudou slyšeti ničemností, pouze „Pokoj s vámi!“ a v nich výživu budou dostávati z jitra i za večera. (63) Taková bude zahrada, jejímiž dědici učiníme ty ze služebníků našich, kteří byli bohabojní. (64) A nesestupujeme s nebe, vyjma z rozkazu Pána tvého, jemuť přináleží, což před námi jest i za námi a cožkoliv mezi tím jest: a Pán tvůj jistě není zapomětlivým. (65) Onť Pánem jest nebes i země a všeho, což mezi nimi jest: pročež uctívej jej a buď vytrvalým v uctívání jej: zdaž znáš koho, jenž byl by s ním soujmenným? (66) A dí člověk: „Zdaž poté, až zemru, vyveden budu z hrobu živým?“ (67) Zdaž nepomní člověk, že stvořili jsme jej před tím, když nebyl ničím? (68) Při Pánu tvém přisahám, že dojista shromáždíme je i zlé duchy: pak předvedeme je kol pekla na kolenou. (69) Pak oddělíme od každé skupiny ty, kdož nejurputnějšími byli proti Milosrdnému v odboji: (70) a pak my nejlépe budeme věděti o těch, kdo nejvíce zaslouží si v něm sžíhání. (71) A není nikoho, jenž nevešel by do něho: to u Pána tvého jest určením rozhodnutým. (72) Poté pak spasíme ty, kdož bohabojnými byli a ponecháme nepravostné v něm klečící. (73) A když předčítána jsou jim znamení naše jasná, říkají ti, kdož neuvěřili, k těm, kdož uvěřili: „Která z obou stran jest lepší postavením a která jest lepší společností?“ (74) Však kolik zahladili jsme před nimi pokolení, jež lepší byla jich bohatstvím a nádherou! (75) Rci: „Těch, kdož v bludu nalézají se, nechť prodlouží Milosrdný délku žití, až spatří to, co přislíbeno jim bylo — ať již trest v tomto životě, anebo hodinu (soudu): a tehdy seznají, kdo v horším jest postavení aneb slabším v posile: (76) však Bůh rozmnoží ty, kdož (dobře) jsou vedeni, (dobrým) vedením. a dobré skutky, jež trvají jsou lepší u Pána tvého odměnou a lepší náhradou.“ (77) Zdaž viděl's onoho, jenž neuvěřil ve znamení naše a řekl: „Dojista dány budou mi statky i děti.“ (78) Což dospěl znalosti věcí skrytých, aneb učinil s Milosrdným smlouvu? (79) Jistě, že ne: a zapíšeme si, co říká a prodloužíme mu trestu jeho délku. (80) A my zdědíme to, o čem mluví, a přijde k nám samojediný. (81) A přibrali si vedle Boha božstva, aby byla jim oporou. (82) Však ne: božstva ta zaprou uctívání jich a budou jim protivníky. (83) Zdaž neviděl's, že poslali jsme zlé duchy, aby dráždili je ke hříchu? (84) Nesnaž se uspíšiti (lhůtu) jejich, neb my sami spočteme (jich dní) počet. (85) V den, kdy shromáždíme bohabojné u Milosrdného s poctou: (86) a poženeme provinilce k peklu jak k napajedlu: (87) tehdy neprospěje jim přímluva, leda těm, kdož byli učinili s Milosrdným smlouvu. (88) Říkají: „Učinil sobě Milosrdný syna.“ (89) Tím vyřkli jste věc úžasnou! (90) Málem nebesa by rozpoltila se z toho a roztrhla se země a hory zbortily se v kusech: (91) z toho, že připisují Milosrdnému syna: (92) když není třeba Milosrdnému, aby učinil si syna, (93) neboť vše, což na nebi jest i na zemi Milosrdnému jen co služebník se blíží: (94) zaznamenal si je všechny a spočetl (přesným) počtem: (95) a každý z nich přijde k němu v den zmrtvýchvstání, jeden za druhým. (96) Těm, kdož uvěřili a konali dobré skutky, popřeje Milosrdný lásky. (97) Zajisté pak učinili jsme jej snadným, v tvé vlastní řeči, abys radostnou zvěst věstil jím bohabojným a abys varoval jím lidi hašteřivé. (98) A kolik zahubili jsme před nimi pokolení! Zdaž pozorovat z nich můžeš koho, aneb slyšet je zašeptnouti? |
| | | | Maryam | |
|
مواضيع مماثلة | |
|
| صلاحيات هذا المنتدى: | لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
| |
| |
| |