منتديات إنما المؤمنون إخوة (2024 - 2010) The Believers Are Brothers

(إسلامي.. ثقافي.. اجتماعي.. إعلامي.. علمي.. تاريخي.. دعوي.. تربوي.. طبي.. رياضي.. أدبي..)
 
الرئيسيةالأحداثأحدث الصورالتسجيل
(وما من كاتب إلا سيبلى ** ويبقى الدهر ما كتبت يداه) (فلا تكتب بكفك غير شيء ** يسرك في القيامة أن تراه)

IZHAR UL-HAQ

(Truth Revealed) By: Rahmatullah Kairanvi
قال الفيلسوف توماس كارليل في كتابه الأبطال عن رسول الله -صلى الله عليه وسلم-: "لقد أصبح من أكبر العار على أي فرد مُتمدين من أبناء هذا العصر؛ أن يُصْغِي إلى ما يظن من أنَّ دِينَ الإسلام كَذِبٌ، وأنَّ مُحَمَّداً -صلى الله عليه وسلم- خَدَّاعٌ مُزُوِّرٌ، وآنَ لنا أنْ نُحارب ما يُشَاعُ من مثل هذه الأقوال السَّخيفة المُخْجِلَةِ؛ فإنَّ الرِّسَالة التي أدَّاهَا ذلك الرَّسُولُ ما زالت السِّراج المُنير مُدَّةَ اثني عشر قرناً، لنحو مائتي مليون من الناس أمثالنا، خلقهم اللهُ الذي خلقنا، (وقت كتابة الفيلسوف توماس كارليل لهذا الكتاب)، إقرأ بقية كتاب الفيلسوف توماس كارليل عن سيدنا محمد -صلى الله عليه وسلم-، على هذا الرابط: محمد بن عبد الله -صلى الله عليه وسلم-.

يقول المستشرق الإسباني جان ليك في كتاب (العرب): "لا يمكن أن توصف حياة محمد بأحسن مما وصفها الله بقوله: (وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِين) فكان محمدٌ رحمة حقيقية، وإني أصلي عليه بلهفة وشوق".
فَضَّلَ اللهُ مِصْرَ على سائر البُلدان، كما فَضَّلَ بعض الناس على بعض والأيام والليالي بعضها على بعض، والفضلُ على ضربين: في دِينٍ أو دُنْيَا، أو فيهما جميعاً، وقد فَضَّلَ اللهُ مِصْرَ وشَهِدَ لها في كتابهِ بالكَرَمِ وعِظَم المَنزلة وذَكَرَهَا باسمها وخَصَّهَا دُونَ غيرها، وكَرَّرَ ذِكْرَهَا، وأبَانَ فضلها في آياتٍ تُتْلَى من القرآن العظيم.
المهندس حسن فتحي فيلسوف العمارة ومهندس الفقراء: هو معماري مصري بارز، من مواليد مدينة الأسكندرية، وتخرَّجَ من المُهندس خانة بجامعة فؤاد الأول، اشْتُهِرَ بطرازهِ المعماري الفريد الذي استمَدَّ مَصَادِرَهُ مِنَ العِمَارَةِ الريفية النوبية المَبنية بالطوب اللبن، ومن البيوت والقصور بالقاهرة القديمة في العصرين المملوكي والعُثماني.
رُبَّ ضَارَّةٍ نَافِعَةٍ.. فوائدُ فيروس كورونا غير المتوقعة للبشرية أنَّه لم يكن يَخطرُ على بال أحَدِنَا منذ أن ظهر وباء فيروس كورونا المُستجد، أنْ يكونَ لهذه الجائحة فوائدُ وإيجابيات ملموسة أفادَت كوكب الأرض.. فكيف حدث ذلك؟!...
تخليص الإبريز في تلخيص باريز: هو الكتاب الذي ألّفَهُ الشيخ "رفاعة رافع الطهطاوي" رائد التنوير في العصر الحديث كما يُلَقَّب، ويُمَثِّلُ هذا الكتاب علامة بارزة من علامات التاريخ الثقافي المصري والعربي الحديث.
الشيخ علي الجرجاوي (رحمه الله) قَامَ برحلةٍ إلى اليابان العام 1906م لحُضُورِ مؤتمر الأديان بطوكيو، الذي دعا إليه الإمبراطور الياباني عُلَمَاءَ الأديان لعرض عقائد دينهم على الشعب الياباني، وقد أنفق على رحلته الشَّاقَّةِ من مَالِهِ الخاص، وكان رُكُوبُ البحر وسيلته؛ مِمَّا أتَاحَ لَهُ مُشَاهَدَةَ العَدِيدِ مِنَ المُدُنِ السَّاحِلِيَّةِ في أنحاء العالم، ويُعَدُّ أوَّلَ دَاعِيَةٍ للإسلام في بلاد اليابان في العصر الحديث.

أحْـلامٌ مِـنْ أبِـي (باراك أوباما) ***

 

 The Conservation of Basic Natural Elements - Water

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
أحمد محمد لبن Ahmad.M.Lbn
مؤسس ومدير المنتدى
أحمد محمد لبن Ahmad.M.Lbn


عدد المساهمات : 52644
العمر : 72

The Conservation of Basic Natural Elements - Water Empty
مُساهمةموضوع: The Conservation of Basic Natural Elements - Water   The Conservation of Basic Natural Elements - Water Emptyالأحد 27 أغسطس 2017, 11:40 pm

The Conservation of Basic Natural Elements - Water Images?q=tbn:ANd9GcS0LPbSMKr-lQzNEPYL4a-e_LU8iHn1pvONXuuJrEJBhde3LdF1
The Conservation of Basic Natural Elements - Water
========================================
God has made water the basis and origin of life. 

God says:
“We made from water every living thing…” (Quran 21:30)

Plants, animals, and man all depend on water for their existence and for the continuation of their lives. 

God has said:
“Verily... in the rain that God sends down from heaven, thereby giving life to the earth after its death...” (Quran 2:164)

“It is He Who sends down water from the sky; and thereby We have brought forth the plants of every kind…” (Quran 6:99)

“And you see the earth barren and lifeless, but when We pour down rain upon it, it stirs and swells, and puts forth growth of every resplendent kind.” (Quran 22:5)

“And We send down pure water from the sky, thereby to bring to life a dead land and slake the thirst of that which We have created-cattle and men in multitudes.” (Quran 25:48-49)

God has called on man to appreciate the value of this so essential source of life:
“Have you seen the water which you drink? Was it you who sent it down from the rain cloud, or did We send it?  Were it Our will, We could have made it bitter; why then do you not give thanks?” (Quran 56:68-70)

“Say: Have you considered, if your water were one morning to have seeped away, who then could bring you clear-flowing water?” (Quran 67:30)

In addition to this vital function, water has another socio-religious function to perform which is the purification of the body and clothing from all dirt, impurities and defilement so that man may encounter God clean and pure. 

God has said in the Glorious Quran:
“And He caused rain to descend on you from heaven to cleanse you therewith…” (Quran 8:11)

God has also shown us other functions of lake, sea, and ocean water.  He has made it the habitat of many created beings which play vital roles in the perpetuation of life and the development of this world. 

God has said:
“It is He Who has made the sea of service, that you may eat thereof flesh that is fresh and tender, and that you may bring forth from it ornaments to wear, and you see the ships therein that plough the waves, that you may seek of His bounty.” (Quran 16:14)

“Lawful to you is the pursuit of water-game and its use for food a provision for you, and for those who travel…” (Quran 5:96)

There is no doubt that conservation of this vital element is fundamental to the preservation and continuation of life in its various forms, plant, animal, and human.  It is also obligatory, for, in Islamic law, whatever is indispensable to fulfill the imperative obligation of preserving life is therefore itself obligatory. 

Any action that obstructs or impairs the biological and social functions of this element, whether by destroying it or by polluting it with any substance that would make it an unsuitable environment for living things or otherwise impair its function as the basis of life; any such action necessarily leads to the impairment or ruin of life itself and the juristic principle is, “What leads to the prohibited is itself prohibited.”

Owing to the importance of water as the basis of life, God has made its use the common right of all living beings and all human beings. All are entitled to use it without monopoly, usurpation, despoilment, wastage, or abuse. God commanded with regard to the people of Thamud and their camel, And tell them that the water shall be shared between them…” (Quran 54:28)

and the Prophet said:
“Muslims are to share in these three things: water, pasture, and fire.” 

Extravagance in using water is forbidden; this applies to private use as well as public, and whether the water is scarce or abundant. 

It is related that the Prophet passed by his companion Sa’d, who was washing for prayer, and said:
“What is this wastage, O Sa’ d?”

“Is there wastage even in washing for prayer?” asked Sa’ d; and he said, “Yes, even if you are by a flowing river!” 

The long experience of Muslim jurists in the allocation of water rights in arid lands has given rise to an outstanding example of the sustainable use of a scarce resource; an example which is of increasing relevance in a world where resources which were once abundant are becoming progressively more scarce.


The Conservation of Basic Natural Elements - Water 2013_110
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://almomenoon1.0wn0.com/
 
The Conservation of Basic Natural Elements - Water
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» The Conservation of Basic Natural Elements -
» Conservation of Basic Natural Resources
» The Conservation of Basic
» Does Zamzam water have a special advantage that makes it different from water?
» Natural Law

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتديات إنما المؤمنون إخوة (2024 - 2010) The Believers Are Brothers :: (English) :: The Islamic Religion :: Environmental Protection in Islam-
انتقل الى: