منتديات إنما المؤمنون إخوة (2024 - 2010) The Believers Are Brothers

(إسلامي.. ثقافي.. اجتماعي.. إعلامي.. علمي.. تاريخي.. دعوي.. تربوي.. طبي.. رياضي.. أدبي..)
 
الرئيسيةالأحداثأحدث الصورالتسجيل
(وما من كاتب إلا سيبلى ** ويبقى الدهر ما كتبت يداه) (فلا تكتب بكفك غير شيء ** يسرك في القيامة أن تراه)

soon after IZHAR UL-HAQ (Truth Revealed) By: Rahmatullah Kairanvi
قال الفيلسوف توماس كارليل في كتابه الأبطال عن رسول الله -صلى الله عليه وسلم-: "لقد أصبح من أكبر العار على أي فرد مُتمدين من أبناء هذا العصر؛ أن يُصْغِي إلى ما يظن من أنَّ دِينَ الإسلام كَذِبٌ، وأنَّ مُحَمَّداً -صلى الله عليه وسلم- خَدَّاعٌ مُزُوِّرٌ، وآنَ لنا أنْ نُحارب ما يُشَاعُ من مثل هذه الأقوال السَّخيفة المُخْجِلَةِ؛ فإنَّ الرِّسَالة التي أدَّاهَا ذلك الرَّسُولُ ما زالت السِّراج المُنير مُدَّةَ اثني عشر قرناً، لنحو مائتي مليون من الناس أمثالنا، خلقهم اللهُ الذي خلقنا، (وقت كتابة الفيلسوف توماس كارليل لهذا الكتاب)، إقرأ بقية كتاب الفيلسوف توماس كارليل عن سيدنا محمد -صلى الله عليه وسلم-، على هذا الرابط: محمد بن عبد الله -صلى الله عليه وسلم-.

يقول المستشرق الإسباني جان ليك في كتاب (العرب): "لا يمكن أن توصف حياة محمد بأحسن مما وصفها الله بقوله: (وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِين) فكان محمدٌ رحمة حقيقية، وإني أصلي عليه بلهفة وشوق".
فَضَّلَ اللهُ مِصْرَ على سائر البُلدان، كما فَضَّلَ بعض الناس على بعض والأيام والليالي بعضها على بعض، والفضلُ على ضربين: في دِينٍ أو دُنْيَا، أو فيهما جميعاً، وقد فَضَّلَ اللهُ مِصْرَ وشَهِدَ لها في كتابهِ بالكَرَمِ وعِظَم المَنزلة وذَكَرَهَا باسمها وخَصَّهَا دُونَ غيرها، وكَرَّرَ ذِكْرَهَا، وأبَانَ فضلها في آياتٍ تُتْلَى من القرآن العظيم.
(وما من كاتب إلا سيبلى ** ويبقى الدهر ما كتبت يداه) (فلا تكتب بكفك غير شيء ** يسرك في القيامة أن تراه)

المهندس حسن فتحي فيلسوف العمارة ومهندس الفقراء: هو معماري مصري بارز، من مواليد مدينة الأسكندرية، وتخرَّجَ من المُهندس خانة بجامعة فؤاد الأول، اشْتُهِرَ بطرازهِ المعماري الفريد الذي استمَدَّ مَصَادِرَهُ مِنَ العِمَارَةِ الريفية النوبية المَبنية بالطوب اللبن، ومن البيوت والقصور بالقاهرة القديمة في العصرين المملوكي والعُثماني.
رُبَّ ضَارَّةٍ نَافِعَةٍ.. فوائدُ فيروس كورونا غير المتوقعة للبشرية أنَّه لم يكن يَخطرُ على بال أحَدِنَا منذ أن ظهر وباء فيروس كورونا المُستجد، أنْ يكونَ لهذه الجائحة فوائدُ وإيجابيات ملموسة أفادَت كوكب الأرض.. فكيف حدث ذلك؟!...
تخليص الإبريز في تلخيص باريز: هو الكتاب الذي ألّفَهُ الشيخ "رفاعة رافع الطهطاوي" رائد التنوير في العصر الحديث كما يُلَقَّب، ويُمَثِّلُ هذا الكتاب علامة بارزة من علامات التاريخ الثقافي المصري والعربي الحديث.
الشيخ علي الجرجاوي (رحمه الله) قَامَ برحلةٍ إلى اليابان العام 1906م لحُضُورِ مؤتمر الأديان بطوكيو، الذي دعا إليه الإمبراطور الياباني عُلَمَاءَ الأديان لعرض عقائد دينهم على الشعب الياباني، وقد أنفق على رحلته الشَّاقَّةِ من مَالِهِ الخاص، وكان رُكُوبُ البحر وسيلته؛ مِمَّا أتَاحَ لَهُ مُشَاهَدَةَ العَدِيدِ مِنَ المُدُنِ السَّاحِلِيَّةِ في أنحاء العالم، ويُعَدُّ أوَّلَ دَاعِيَةٍ للإسلام في بلاد اليابان في العصر الحديث.


 

 CHAPTER No: 26

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
أحمد محمد لبن Ahmad.M.Lbn
مؤسس ومدير المنتدى
أحمد محمد لبن Ahmad.M.Lbn


عدد المساهمات : 49268
العمر : 72

CHAPTER No: 26 Empty
مُساهمةموضوع: CHAPTER No: 26   CHAPTER No: 26 Emptyالثلاثاء 24 مايو 2022, 5:03 pm

CHAPTER No: 26 Untit798
CHAPTER No: 26
On Soothsayers and the like

Muslim recorded in his Sahih, from some of the wives (Hafsah) of the Prophet (May the peace and blessing of Allah be upon him) that he said:
"Whoever goes to a fortuneteller and asks him something and believes in his words, will have his prayer (Salat) rejected for forty days."

Abu Hurairah (May Allah be pleased with him) narrated that the Prophet (May the peace and blessing of Allah be upon him) said:
"Whoever visited a soothsayer and believed in his words, has denied the Revelation to Muhammad (May the peace and blessing of Allah be upon him) (i.e. Qur'an)." (Abu Dawud)

The other four Hadith collectors and AI-Hakim equally reported this Hadith (of Abu Hurairah (May Allah be pleased with him)) and classified it as Sahih (sound):
"Whoever visits a fortuneteller or a soothsayer and believes in his words, has disbelieved in what was revealed to Muhammad (May the peace and blessing of Allah be upon him) ."

Abu Ya'la reported a similar Hadith from Ibn Mas'ud (May Allah be pleased with him) with good Isnad but as Mawquf (untraceable).

Imran bin Husain (May Allah be pleased with him) narrates in a Marfu` Hadith that Allah's Messenger (May the peace and blessing of Allah be upon him) said:
"He is not from us who seeks omens or has omens interpreted for him (i.e. At-Tiyarah); or who practices fortunetelling or has his fortune told; or who practices sorcery and magic or goes to have it done for him; and whoever goes to a Kahin (fortuneteller) and believes in what he says has disbelieved in what was revealed to Muhammad (May the peace and blessing of Allah be upon him)." [Reported by Al-Bazzar with good chain of narrators].

The same Hadith was reported by At-Tabarani in Al-Awsat with a fair chain of narrators from Ibn Abbas without the words "Whoever goes to..." at the end.


Imam Al-Baghawi said, "Al-'Arrafis a person who claims to know the matters with fore signs by which he can point to stolen items, the place of lost things and the like." Some said, it is the Kahin; and Kahin is the one who foretells of unseen matters in the future. It is also said that it is the one who informs of the inner secrets.

Abul-Abbas bin Taimiyah (May Allah be pleased with him) said, "Al-'Arraf is a name for the fortuneteller and the astrologer (Al-Munajjim), and the diviner (Ar-Rammal), and the like of them who speak of having knowledge of matters in similar ways."

Ibn Abbas (May Allah be pleased with him) said about those people who write Abjad (alphabet -to use in soothsaying, fortunetelling etc.) and gaze at the stars i.e., believe in their influences on the earth -"I do not see that whoever does such has any share with Allah."

Important issues of the Chapter
1) Belief in a Kahin and faith in the Qur'an cannot coexist.
2) Declaration that to do so (i.e. believe in a Kahin) is disbelief.
3) Mention of the one whose fortune is told.
4) Mention of the one for whom an omen is sought.
5) Mention of the one for whom sorcery is done.
6) Mention of the one who learns Abjad (use of alphabet in soothsaying or astrology).
7) The difference between the Kahin and the 'Arraf



CHAPTER No: 26 2013_110
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://almomenoon1.0wn0.com/
 
CHAPTER No: 26
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» CHAPTER No: 07
» CHAPTER No: 23
» CHAPTER No: 39
» CHAPTER No: 55
» Chapter 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتديات إنما المؤمنون إخوة (2024 - 2010) The Believers Are Brothers :: (English) :: No God Except ALLAH :: Kitab At-Tauhid-
انتقل الى: