منتديات إنما المؤمنون إخوة (2024 - 2010) The Believers Are Brothers

(إسلامي.. ثقافي.. اجتماعي.. إعلامي.. علمي.. تاريخي.. دعوي.. تربوي.. طبي.. رياضي.. أدبي..)
 
الرئيسيةالأحداثأحدث الصورالتسجيل
(وما من كاتب إلا سيبلى ** ويبقى الدهر ما كتبت يداه) (فلا تكتب بكفك غير شيء ** يسرك في القيامة أن تراه)

soon after IZHAR UL-HAQ (Truth Revealed) By: Rahmatullah Kairanvi
قال الفيلسوف توماس كارليل في كتابه الأبطال عن رسول الله -صلى الله عليه وسلم-: "لقد أصبح من أكبر العار على أي فرد مُتمدين من أبناء هذا العصر؛ أن يُصْغِي إلى ما يظن من أنَّ دِينَ الإسلام كَذِبٌ، وأنَّ مُحَمَّداً -صلى الله عليه وسلم- خَدَّاعٌ مُزُوِّرٌ، وآنَ لنا أنْ نُحارب ما يُشَاعُ من مثل هذه الأقوال السَّخيفة المُخْجِلَةِ؛ فإنَّ الرِّسَالة التي أدَّاهَا ذلك الرَّسُولُ ما زالت السِّراج المُنير مُدَّةَ اثني عشر قرناً، لنحو مائتي مليون من الناس أمثالنا، خلقهم اللهُ الذي خلقنا، (وقت كتابة الفيلسوف توماس كارليل لهذا الكتاب)، إقرأ بقية كتاب الفيلسوف توماس كارليل عن سيدنا محمد -صلى الله عليه وسلم-، على هذا الرابط: محمد بن عبد الله -صلى الله عليه وسلم-.

يقول المستشرق الإسباني جان ليك في كتاب (العرب): "لا يمكن أن توصف حياة محمد بأحسن مما وصفها الله بقوله: (وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِين) فكان محمدٌ رحمة حقيقية، وإني أصلي عليه بلهفة وشوق".
فَضَّلَ اللهُ مِصْرَ على سائر البُلدان، كما فَضَّلَ بعض الناس على بعض والأيام والليالي بعضها على بعض، والفضلُ على ضربين: في دِينٍ أو دُنْيَا، أو فيهما جميعاً، وقد فَضَّلَ اللهُ مِصْرَ وشَهِدَ لها في كتابهِ بالكَرَمِ وعِظَم المَنزلة وذَكَرَهَا باسمها وخَصَّهَا دُونَ غيرها، وكَرَّرَ ذِكْرَهَا، وأبَانَ فضلها في آياتٍ تُتْلَى من القرآن العظيم.
(وما من كاتب إلا سيبلى ** ويبقى الدهر ما كتبت يداه) (فلا تكتب بكفك غير شيء ** يسرك في القيامة أن تراه)

المهندس حسن فتحي فيلسوف العمارة ومهندس الفقراء: هو معماري مصري بارز، من مواليد مدينة الأسكندرية، وتخرَّجَ من المُهندس خانة بجامعة فؤاد الأول، اشْتُهِرَ بطرازهِ المعماري الفريد الذي استمَدَّ مَصَادِرَهُ مِنَ العِمَارَةِ الريفية النوبية المَبنية بالطوب اللبن، ومن البيوت والقصور بالقاهرة القديمة في العصرين المملوكي والعُثماني.
رُبَّ ضَارَّةٍ نَافِعَةٍ.. فوائدُ فيروس كورونا غير المتوقعة للبشرية أنَّه لم يكن يَخطرُ على بال أحَدِنَا منذ أن ظهر وباء فيروس كورونا المُستجد، أنْ يكونَ لهذه الجائحة فوائدُ وإيجابيات ملموسة أفادَت كوكب الأرض.. فكيف حدث ذلك؟!...
تخليص الإبريز في تلخيص باريز: هو الكتاب الذي ألّفَهُ الشيخ "رفاعة رافع الطهطاوي" رائد التنوير في العصر الحديث كما يُلَقَّب، ويُمَثِّلُ هذا الكتاب علامة بارزة من علامات التاريخ الثقافي المصري والعربي الحديث.
الشيخ علي الجرجاوي (رحمه الله) قَامَ برحلةٍ إلى اليابان العام 1906م لحُضُورِ مؤتمر الأديان بطوكيو، الذي دعا إليه الإمبراطور الياباني عُلَمَاءَ الأديان لعرض عقائد دينهم على الشعب الياباني، وقد أنفق على رحلته الشَّاقَّةِ من مَالِهِ الخاص، وكان رُكُوبُ البحر وسيلته؛ مِمَّا أتَاحَ لَهُ مُشَاهَدَةَ العَدِيدِ مِنَ المُدُنِ السَّاحِلِيَّةِ في أنحاء العالم، ويُعَدُّ أوَّلَ دَاعِيَةٍ للإسلام في بلاد اليابان في العصر الحديث.


إرسال موضوع جديد   إرسال مساهمة في موضوع
 

 Human Rights and Justice in Islam

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
أحمد محمد لبن Ahmad.M.Lbn
مؤسس ومدير المنتدى
أحمد محمد لبن Ahmad.M.Lbn


عدد المساهمات : 48337
العمر : 71

Human Rights and Justice in Islam Empty
مُساهمةموضوع: Human Rights and Justice in Islam   Human Rights and Justice in Islam Emptyالسبت 10 مارس 2018, 3:31 am

Human Rights and Justice in Islam An-int10
Human Rights and Justice in Islam
www.islamreligion.com website
IslamHouse.com
--------------------
Islam provides many human rights for the individual.  The following are some of these human rights that Islam protects.

The life and property of all citizens in an Islamic state are considered sacred, whether a person is Muslim or not. Islam also protects honor. So, in Islam, insulting others or making fun of them is not allowed. The Prophet Muhammad, may the mercy and blessings of God be upon him, said: “Truly your blood, your property, and your honor are inviolable 1.” 

Racism is not allowed in Islam, for the Quran speaks of human equality in the following terms:
“O mankind, We have created you from a male and a female and have made you into nations and tribes for you to know one another. 2 Truly, the noblest of you with God is the most pious. Truly, God is All-Knowing, All-Aware.” (Quran 49:13)

Islam rejects certain individuals or nations being favored because of their wealth, power, or race.  God created human beings as equals who are to be distinguished from each other only on the basis of their faith and piety. The Prophet Muhammad said: “O people! Your God is one and your forefather (Adam) is one. An Arab is not better than a non-Arab and a non-Arab is not better than an Arab, and a red (i.e. white tinged with red) person is not better than a black person and a black person is not better than a red person3, except in piety4.” 

One of the major problems facing mankind today is racism. The developed world can send a man to the moon but cannot stop man from hating and fighting his fellow man. Ever since the days of the Prophet Muhammad, Islam has provided a vivid example of how racism can be ended. The annual pilgrimage (Hajj) to Makkah shows the real Islamic brotherhood of all races and nations, when about two million Muslims from all over the world come to Makkah to perform the pilgrimage.

Islam is a religion of justice. God has said:
“Truly God commands you to give back trusts to those to whom they are due, and when you judge between people, to judge with justice....” (Quran 4:58)

And He has said:
“...And act justly. Truly, God loves those who are just.” (Quran 49:9)

We should even be just with those who we hate, as God has said:
“...And let not the hatred of others make you avoid justice. Be just: that is nearer to piety....” (Quran 5:8)

The Prophet Muhammad said:
6“People, beware of injustice5, for injustice shall be darkness on the Day of Judgment.” 

And those who have not gotten their rights (i.e. what they have a just claim to) in this life will receive them on the Day of Judgment, as the Prophet said: “On the Day of Judgment, rights will be given to those to whom they are due (and wrongs will be redressed)7...” 
----------------------------------------------------------------
1-  Narrated in Saheeh Al-Bukhari, #1739, and Mosnad Ahmad, #2037.
2-  A pious person is a believer who abstains from all kinds of sins, performs all good deeds that God commands us to do, and fears and loves God.
3-  The colors mentioned in this Prophetic saying are examples.  The meaning is that in Islam no one is better than another because of his color, whether it is white, black, red, or any other color.
4-  Narrated in Mosnad Ahmad, #22978.
5-  i.e. oppressing others, acting unjustly, or doing wrong to others.
6-  Narrated in Mosnad Ahmad, #5798, and Saheeh Al-Bukhari, #2447.
7-  Narrated in Saheeh Muslim, #2582, and Mosnad Ahmad, #7163


Human Rights and Justice in Islam 2013_110
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://almomenoon1.0wn0.com/
 
Human Rights and Justice in Islam
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» Islam and “Human Rights”
» Human Rights in Islam
» MISUNDERSTANDINGS ABOUT HUMAN RIGHTS IN ISLAM
» Human Rights in Islam
» HUMAN RIGHTS IN ISLAM

صلاحيات هذا المنتدى:تستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتديات إنما المؤمنون إخوة (2024 - 2010) The Believers Are Brothers :: (English) :: Group Forums No. 12 :: A Collection Of Writings On Islam-
إرسال موضوع جديد   إرسال مساهمة في موضوعانتقل الى: