منتديات إنما المؤمنون إخوة (2024 - 2010) The Believers Are Brothers

(إسلامي.. ثقافي.. اجتماعي.. إعلامي.. علمي.. تاريخي.. دعوي.. تربوي.. طبي.. رياضي.. أدبي..)
 
الرئيسيةالأحداثأحدث الصورالتسجيل
(وما من كاتب إلا سيبلى ** ويبقى الدهر ما كتبت يداه) (فلا تكتب بكفك غير شيء ** يسرك في القيامة أن تراه)

soon after IZHAR UL-HAQ (Truth Revealed) By: Rahmatullah Kairanvi
قال الفيلسوف توماس كارليل في كتابه الأبطال عن رسول الله -صلى الله عليه وسلم-: "لقد أصبح من أكبر العار على أي فرد مُتمدين من أبناء هذا العصر؛ أن يُصْغِي إلى ما يظن من أنَّ دِينَ الإسلام كَذِبٌ، وأنَّ مُحَمَّداً -صلى الله عليه وسلم- خَدَّاعٌ مُزُوِّرٌ، وآنَ لنا أنْ نُحارب ما يُشَاعُ من مثل هذه الأقوال السَّخيفة المُخْجِلَةِ؛ فإنَّ الرِّسَالة التي أدَّاهَا ذلك الرَّسُولُ ما زالت السِّراج المُنير مُدَّةَ اثني عشر قرناً، لنحو مائتي مليون من الناس أمثالنا، خلقهم اللهُ الذي خلقنا، (وقت كتابة الفيلسوف توماس كارليل لهذا الكتاب)، إقرأ بقية كتاب الفيلسوف توماس كارليل عن سيدنا محمد -صلى الله عليه وسلم-، على هذا الرابط: محمد بن عبد الله -صلى الله عليه وسلم-.

يقول المستشرق الإسباني جان ليك في كتاب (العرب): "لا يمكن أن توصف حياة محمد بأحسن مما وصفها الله بقوله: (وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِين) فكان محمدٌ رحمة حقيقية، وإني أصلي عليه بلهفة وشوق".
فَضَّلَ اللهُ مِصْرَ على سائر البُلدان، كما فَضَّلَ بعض الناس على بعض والأيام والليالي بعضها على بعض، والفضلُ على ضربين: في دِينٍ أو دُنْيَا، أو فيهما جميعاً، وقد فَضَّلَ اللهُ مِصْرَ وشَهِدَ لها في كتابهِ بالكَرَمِ وعِظَم المَنزلة وذَكَرَهَا باسمها وخَصَّهَا دُونَ غيرها، وكَرَّرَ ذِكْرَهَا، وأبَانَ فضلها في آياتٍ تُتْلَى من القرآن العظيم.
(وما من كاتب إلا سيبلى ** ويبقى الدهر ما كتبت يداه) (فلا تكتب بكفك غير شيء ** يسرك في القيامة أن تراه)

المهندس حسن فتحي فيلسوف العمارة ومهندس الفقراء: هو معماري مصري بارز، من مواليد مدينة الأسكندرية، وتخرَّجَ من المُهندس خانة بجامعة فؤاد الأول، اشْتُهِرَ بطرازهِ المعماري الفريد الذي استمَدَّ مَصَادِرَهُ مِنَ العِمَارَةِ الريفية النوبية المَبنية بالطوب اللبن، ومن البيوت والقصور بالقاهرة القديمة في العصرين المملوكي والعُثماني.
رُبَّ ضَارَّةٍ نَافِعَةٍ.. فوائدُ فيروس كورونا غير المتوقعة للبشرية أنَّه لم يكن يَخطرُ على بال أحَدِنَا منذ أن ظهر وباء فيروس كورونا المُستجد، أنْ يكونَ لهذه الجائحة فوائدُ وإيجابيات ملموسة أفادَت كوكب الأرض.. فكيف حدث ذلك؟!...
تخليص الإبريز في تلخيص باريز: هو الكتاب الذي ألّفَهُ الشيخ "رفاعة رافع الطهطاوي" رائد التنوير في العصر الحديث كما يُلَقَّب، ويُمَثِّلُ هذا الكتاب علامة بارزة من علامات التاريخ الثقافي المصري والعربي الحديث.
الشيخ علي الجرجاوي (رحمه الله) قَامَ برحلةٍ إلى اليابان العام 1906م لحُضُورِ مؤتمر الأديان بطوكيو، الذي دعا إليه الإمبراطور الياباني عُلَمَاءَ الأديان لعرض عقائد دينهم على الشعب الياباني، وقد أنفق على رحلته الشَّاقَّةِ من مَالِهِ الخاص، وكان رُكُوبُ البحر وسيلته؛ مِمَّا أتَاحَ لَهُ مُشَاهَدَةَ العَدِيدِ مِنَ المُدُنِ السَّاحِلِيَّةِ في أنحاء العالم، ويُعَدُّ أوَّلَ دَاعِيَةٍ للإسلام في بلاد اليابان في العصر الحديث.


 

 The Dilemma of Schooling Our Kids

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
أحمد محمد لبن Ahmad.M.Lbn
مؤسس ومدير المنتدى
أحمد محمد لبن Ahmad.M.Lbn


عدد المساهمات : 48361
العمر : 71

The Dilemma of Schooling Our Kids Empty
مُساهمةموضوع: The Dilemma of Schooling Our Kids   The Dilemma of Schooling Our Kids Emptyالثلاثاء 01 أغسطس 2017, 7:30 am

The Dilemma of Schooling Our Kids Moral_value_teaching-e1426602843242
The Dilemma of Schooling Our Kids
Dr. Hatem Al-Haj
=============
The Dilemma of Schooling Our Kids
One of the mistakes that I see many people intentionally and unintentionally make is when they compare the conditions of Muslims who live as minorities in the west to the Muslim minority in china, Philippines and the early Muslims who went to places like Malaysia and Indonesia.

And the reason why I think this comparison is false is mostly because back then when the Muslims went to china they did not send their kids to public schools to raise them on their behalf, and they lived together in certain villages and neighborhoods. And these two factors make for a major difference between the two groups. The dilemma that we are living in is that Islamic schools are not always available, and if they are, they are not affordable for all Muslims, and if they are, many of them are simply unsatisfactory (certainly not all of them).

Now, I will try to mention some of the pluses and minuses in each of our alternatives for schooling.

Here are some of the main problems with many Islamic schools, when they are available and affordable:
•    Un-Islamic behavior almost comparable to public schools in some.

•    No Islamic curriculum.
•    Bad organization.
•    Didactically below average, teachers are not qualified.
•    Facilities are below average.

On the other hand the following are the advantages of Islamic schools over home schooling and charter schools:
•    Not all parents are capable of home schooling their kids o Islamic schools also provide a social life for the kids within the Muslim community and that advantage is enormous.

•    They teach Islam and Arabic in a way many parents – and certainly all other schools – would fail to match.
•    They bring the Muslims together and create a sense of community Charter Schools.

May be the answer to the dilemma of funds that face Islamic Schools Yet, you can’t teach Islam – and we now more than ever have to strictly abide by the rules – and you can’t also preach Islam in them, which is a huge defect. But again many supporters will say, just bringing the Muslim students together and protecting them from some of the dangers of the public school system may be enough and they may learn Islam at the masjid or elsewhere… Valid points.

Home schooling:
•    Safest environment, no negative peer pressure and no bullying

•    Teacher/student ratio is 1/1-5 at the most
•    Parents give customized care and attention to their kids.
•    Home schooled kids have higher sats (scholastic achievement tests)
•    You make your own curriculum (for example teach Islamic history as social sciences)
•    There is a large variety of home schooling organizations and groups and distant learning programs that you can depend on
•    You make your own schedule (take Friday off do work on Saturday and Sunday).
•    If you travel you do not have problems even when you move oversees or if you decide to send your kids back home a few months every year.

For socialization and having friends take your kids to the masjid often, you should anyway have to admit though that it does take motivated and educated parents to take upon their shoulders such a task but if you only knew the happiness that you will have knowing that you protected your kid from a myriad of dangers then you would go for it!

If you decided to home school, I recommend to you to have your child take a standardized test on yearly basis. The wisdom behind this is to gauge your child’s progress and to find out whether you are doing a good job or not.

Besides, taking these tests is a necessity in the future when your child goes to college in-sha’a-Allah. If you live in the USA, a high SAT (Scholastic Aptitude Test) will open the doors of many universities to your child. Taking such tests requires a certain skill that requires practice and training.

Now, which one of these choices is best?
It depends on the parents and their ability to teach, and the availability and affordability of Islamic schools, and their quality, among many other factors, so you will have to do the act of balancing.

We – as a community – have to continue to build and support Islamic schools, and improve their quality.

As parents we need to invest in the education of our children, money, time and effort.


The Dilemma of Schooling Our Kids 2013_110
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://almomenoon1.0wn0.com/
 
The Dilemma of Schooling Our Kids
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» How could we help our kids to love praying?
» Working Abroad, Deprived of My Kids: How to Cope?

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتديات إنما المؤمنون إخوة (2024 - 2010) The Believers Are Brothers :: (English) :: Group Forums No. 9 :: The Muslim Child-
انتقل الى: